2017. aug 10.

Palacsinta-rétesházasság

írta: FitRea
Palacsinta-rétesházasság

Kedves Olvasóim!

Ma egy olyan receptet hozok nektek, amit már hetek óta készültem kipróbálni. Instagramon láttam az egyik „Szafis” csaj megosztásában, és már akkor annyira jól nézett ki, hogy egyből kértem a receptet. Azóta óriási sikere van, rengetegen kipróbálták már különböző töltelékekkel. Én is bátor voltam és nem hagyományos rétest sütöttem, hanem kicsit megbolondítottam a szokásos töltelékeket.

Tészta:

1 adag Szafi Reform palacsintatészta

  • 75 g Szafi Reform gluténmentes, szénhidrát-csökkentett palacsinta lisztkeverék  
  • kis csipet só 
  • 8 g kókuszolaj 
  • 2 db M-es tojás
  • 170 g szobahőmérsékletű víz
  • + kb. 2 g kókuszolaj a sütéshez 

Kézi habverővel keverjük ki a vizet, tojást, folyékony kókuszolajat, sót, majd adjuk hozzá a lisztkeveréket és gyors mozdulatokkal keverjük ki, 15 percet pihentessük. 35×25 tepsit kibéleltem sütőpapírral, picit vékonyan megkentem kókuszzsírral, beletöltöttem a fele tésztát, 180 fokos előmelegített sütőben, 8 percig sütöttem! Figyeljétek a szélét! Ez a legnehezebb része az egésznek. Ahogy elkezd pirulni picit a széle, akkor jó! Majd kisütöttem a másik lapot is! Lekentem a tetejét is, ahogy kivettem a sütőből, utána tettem rá a tölteléket! Ebből a mennyiségből 2 rúd lett, 6-6 szelet! Ha marad másnapra, ne takarjátok le semmivel, max. 1 szalvétával!

A töltelék túró-sárgabaracklekvár lett. Mennyei eledel, két napi uzsonna! Ugyan nem lett annyira szép, meg az első adag nem is sikerült, mert leragadt a tepsibe. Bár a tepsi is hibás, mert nem volt egyenes, és nem oszlott egyenletesre az anyag. Úgyhogy az első adagot megettem sütés után lekvárral uzsonnára, a másik adag valamelyest összejött, de aztán szétlapult, valami nem stimmelt, legközelebb ügyesebb leszek. Szintén jött velünk a Balcsira, de két napnál tovább nem állt el, mármint nem maradt.

Fotó nem készült róla külön addig, amíg megírtam ezt a posztot, csak ezután lett fotózva, úgyhogy hozok majd képet, amint gép közelébe érek, és fel tudom tölteni.

Ennyi volt a heti beszámoló, most már csak a jövő héten jövök, addig is tartsatok ki! És szép hétvégét kívánok!

Szólj hozzá