2017. feb 07.

Csirkés-babos enchilada - amennyire lehet, diétásan

írta: FitRea
Csirkés-babos enchilada - amennyire lehet, diétásan

Sziasztok!

20170204_102246-01.jpegA mai nap egy extra szuper ételreceptet hoztam nektek, úgyhogy nem is húzom az időt felesleges dumával, írom a receptet.

Kezdésnek készítettem magamnak hamis tortilla lapokat Szafi receptje alapján.
2 tojást, egy csipet sót, és 2 teáskanál zabpehelylisztet kikevertem, és kisütöttem, mint a palacsintát. 3 lapom lett, de lehetett volna 4 is, csak az első túl vastagra sikerült.  Akár palacsinta is lehetne, ha só helyett édesítőt tettem volna bele. Illetve akartam hozzá tenni az egyik kanál zabliszt helyett szénhidrátcsökkentőt, de otthon felejtettem a csomagom, és így kénytelen voltam kihagyni.

Az enchilada hozzávalói (6-8 tekercshez):

  • 6-8 tortilla lap
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 ek. kókuszolaj
  • 2 ek. zabpehelyliszt
  • 2 kisdoboz paradicsompüré (kb. 140 g)
  • 2 tk. fűszerpaprika
  • 5 dl csirke alaplé (leveskockával ízesítve)
  • só, bors, oregánó, koriander, őrölt kömény
  • 50 dkg csirkemell (főzve – innen az alaplé)
  • egy nagyobb konzerv vörösbab
  • 10 dkg reszelt light sajt
  • 10 dkg reszelt light sajt a tetejére

20170204_130651-01.jpegElőször is tegyük fel a csirkemellett felaprítva főni, mivel ez a leghosszabb folyamat. Amíg fő, elkészíthetjük a szószt. Az apróra vágott vöröshagymát és a fokhagymanyomón áttört fokhagymát kb. 10 percig pároljuk az olajon, majd hozzáadjuk a lisztet, és jól elkeverjük. Ezután beletesszük a paradicsompürét, és a tűzről lehúzva a fűszerpaprikát is. Ezt követően kell felöntetni a csirke alaplevével, majd fűszerezni, és újraforrástól számítva kb. 10 percig főzni.

A megfőtt csirkemellet szálakra kell szedni, összekeverni a babbal, a reszelt sajttal, és mehet még bele petrezselyem zöldje is. Erre öntjük a paradicsomos szósz kb. egy harmadát és összedolgozzuk. Az előkészített tepsink alján eligazgatjuk a megmaradt szósz felét, majd elővesszük a tortillalapokat, mindegyikbe teszünk a húsos-babos keverékből, és feltekerjük. Egymás mellé fektetjük őket a tepsiben, a tetejére öntjük a félretett szószt, megszórjuk reszelt sajttal, és 180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 20 perc alatt készre sütjük. Kb. annyi idő kell neki, míg a tetején a sajt teljesen ráolvad a tekercsekre. Tejföllel tálaljuk.

A 6-8 tekercs csak egy tipp, nekem ebből a mennyiségű töltelékből elég volt 6 bolti tekercsbe, plusz a saját 3 kisebb lapomba. Attól függ, mennyire tömitek meg a tekercseket.

Ennyit a gasztro-részből, most áttérnék a torna-tervre. Úgy érzem, hogy kezd kevés lenni a Zóna napi 20-30 perce, még így is, hogy kiegészítettem a Live-ot egy-egy has és belsőcomb edzéssel. Úgyhogy tegnap arra az elhatározásra jutottam, hogy kicsit visszatérek az induló videóimhoz, és mellé még ráadásnak megpróbálom végignyomni a TIU egy-egy napi adagját, még a 2015-ös nyári programból. Aztán ez elmaradt, mert azt elfelejtettem, hogy ez napi 50 perceket jelentene, és egy videó kb. 30 perc. Meg tegnap erőm sem volt ilyen hosszan tornászni. Úgyhogy ennyi volt a lelkesedés, most nincs energiám ennyit mozogni.

Holnap ismét jövök, és fánkrecepttel érkezem. Csak győzzétek kivárni. :)

Szólj hozzá