2017. júl 04.

Gőzgombóc cukormentesen

írta: FitRea
Gőzgombóc cukormentesen

Sziasztok!

A tegnapi nap nagyon aktívan telt, mondom is, hogy mit értek ez alatt. Munka közben kitaláltam, hogy csinálni fogok gőzgombócot, mert mindig olyan jól néz ki a képeken, én meg még nem is próbáltam sosem. Nem hogy diétásan, „normálisan” sem. Most viszont volt hozzá minden fajta lisztem, úgyhogy hazaértem és nekiálltam. Igazából 3 perc alatt össze lehet dobni, nekem csak azért tartott tovább, mert a fagyasztóban volt a túróm, így még azt ki kellett olvasztanom. De utána már minden gyorsan ment, és egy nagyon szuper desszert lett a végeredmény. Mutatom is:

20170703_164957-01.jpeg

  • 2 ek Szafi Reform süteményliszt
  • 1 ek Szafi Reform szénhidrátcsökkentő rostkeverék
  • 1 ek negyedannyi édesítő
  • 10 dkg túró
  • 2 tojás

Ezeket összekevertem, kétharmadát egy mély müzlistál aljába nyomkodtam, de csináltam benne egy mélyedést, amit megtöltöttem a cukormentes eperlekvárommal. Majd befedtem a maradék tésztával, és 2x3 percig mikróztam. Összességében 10 perc alatt kész a finom, és gyönyörű napi édesség. Ráadásul kreatív voltam és olyan jól sikerült, hogy bele sem akartam kezdeni, csak nézegettem egy darabig.

20170703_165039-01.jpeg

Ezt követően elkezdtem az edzést, amiről már tegnap írtam, hogy mi lesz. Mivel a Jump Zóna a halálom, így azt halogattam, végül nem bírtam már nekiállni, így 3 videóval kimerült a napi program. Összesen 45-50 perc volt. Ráadásul az idő is szorított, mivel nagymamámtól kaptunk egy rakás meggyet, annyit, hogy még anyukám is sokallotta, így két kilóból meggy dzsem készült. Cukor- és tartósítószermentes dzsemet főztem. Ez is elkészült 1-1,5 óra alatt. A receptjének nem szánok külön bejegyzést, mivel az eperlekvár receptje szerint készült, csak meggyel.

  • 2 kg magozott meggy
  • 10 dkg negyedannyi édesítő
  • fél citrom leve
  • 1,5 tk agar-agar + 3 ek víz

A meggyet főztem, majd mikor már engedett levet, hozzáadtam az édesítőt és a citromlét. Mikor már elég jól szétfőtt a gyümölcs, kicsit megturmixoltam egy botmixerrel, aztán a hab eltűntével hozzáadtam a vízzel elkevert agar-agart. Főztem még 5 percig, majd üvegeztem és dunsztba tettem.

És aztán akkora lendületben voltam, hogy 8 órakor végül rászántam magam arra, hogy a Jumpot is lenyomjam, így azt is végigszenvedtem, ezennel nincs plusz csúszásom.

A diéta ezek által tartva van, a tegnapi nappal komolyan gondoltam, hogy most egy hónapig legalább a cukrot elhagyom, tegnap a következő volt a menüm:

  • Reggeli: 2 db Szafi Reform almás-epres rácsos, capuccino
  • Ebéd: párolt cukkini, csirkemell kockákkal, capuccino
  • Uzsonna: ¼ gőzgombóc eperlekvárral
  • Vacsora: ¼ gőzgombóc eperlekvárral, 2 db keksz (másra nem igazán vágytam, éhes sem voltam igazán)

A mait nem írom le, mert ha leírom, megszegem, úgyhogy majd holnap beszámolok róla, hogy mit ettem ma.

Nemsokára újra jelentkezem!

Szólj hozzá