2017. júl 19.

Boleró szelet

írta: FitRea
Boleró szelet

A népszerű, könnyű, nyári süti reformja

Ma egy méltán népszerű, sok néven ismert süti receptjét hoztam. Van aki Fanta szeletként ismeri, nálunk Boleróként híresült el, valaki pedig még sosem hallott róla, pedig nyáron jól esik egy ilyen kis könnyű, hűs és nem utolsó sorban gyors sütemény. Mivel az eredeti recept cukorral és búzaliszttel készült, kénytelen voltam átdolgozni, hogy számomra is ehető legyen, és az irodai névnapi buli alatt nyugodt szívvel ehessem én is. Így tegnap ez lett az uzsonnám.
20170718_145958-01.jpeg

Az eredeti recept így hangzik: 4 tojást 20 dkg cukorral habosra keverünk, beleteszünk 1 dl olajat, 1 dl tejet és 20 dkg lisztet, amiben elkevertünk egy csomag sütőport. Kizsírozott, lisztezett, közepes méretű tepsiben sütjük.

Az én piskótám pedig a következő volt:

  • 60 g Szafi Reform csökkentett-szénhidráttartalmú kenyér és péksütemény lisztkeverék
  • 65 g eritrit
  • 1 g só 
  • 4 db M-es tojás
  • 20 g  meleg kókuszolaj 

Béleljünk ki sütőpapírral egy 30×21 cm-es (belső méret) tepsit. Válasszuk külön a tojás fehérjét és sárgáját. A sárgájához adjuk majd a lisztet, az eritrit felét és a kókuszolajat. A fehérjéhez adjuk az eritrit másik felét és a sót. A fehérjét verjük fel kemény habbá, majd adjuk a sárgájához a hab 1/3-át és dolgozzuk el ezt is külön a másik tálban, robotgép segítségével, ha ez sűrű krémmé összeállt, adjuk hozzá a hab másik 2/3-át és alacsony fokozaton dolgozzuk el ezt is robotgéppel (de ezt már alacsony fokozaton!) Ezután spatulával dolgozzunk tovább. Óvatosan adjuk hozzá a maradék habot, és óvatos(!) mozdulatokkal keverjük össze, hogy ne törjön össze a hab. Öntsük bele a tésztát a sütőpapírral bélelt tepsibe, és simítsuk el a tetejét. Előmelegített 175 fokos sütőben (alsó-felső programon) 20 perc. Ez egy viszonylag lapos piskóta lesz, de nekem tökéletes volt, épp megfelelő a krémhez. 

A kihűlt tésztára először kikevertem 450 g 12%-os tejfölt 3 csomag Nyírfacukor Bourbon Vaníliával, és rákentem, majd elkészítettem a másik krémet is.

Ehhez 6 dl vizet apránként hozzákevertem (még hidegen) 1 csomag Nyírfacukor vanília pudinghoz, hozzátettem 1 csomag málnás boleró italport (cukormentes) és összeforraltam az egészet. Mivel nem lett elég sűrű, így egy evőkanál Expressz Zselatin Fix is került bele, hogy ne folyjék le a sütim tetejéről. Kicsit hűtöttem, majd rácsorgattam a sütire, elsimítottam és mikor meghűlt, hűtőbe tettem másnap délutánig. Fél óra alatt elfogyott egy tepsi süti.

Próbáltam a lehető legdiétásabban készíteni, de mivel a negyedannyi édesítőm elfogyott, így most nyírfacukorral dolgoztam. Ennek a tápértékét is ki lehet iktatni eritrittel, vagy a negyedannyival. Legközelebb azzal fog készülni, esetleg joghurttal.

Az étrendemről egyenlőre nem mondok konkrétumokat, elhatároztam a zöldségevést, minimális szénhidrátot és a lehető legkevesebb édességzabálást, egyenlőre még megy, de nem akarom elkiabálni. Most csak általánosságban írom le mit is eszek. Reggelente megiszom a cukormentes capuccinomat, illetve mellé valamilyen szénhidrátot fogyasztok, vagy csökkentett CH tartalmú pékárut, vagy zabot, esetleg korpovit kekszet, cukormentes lekvárt, pudingot. Ebédre zöldség-fehérje kombináció, ami vagy hús, vagy cottage cheese. Uzsonnára valami cukormentes édesség jön, most felfedeztem a Cornexi kókuszos müzlijét, azt eszem minden másnap. A vacsi pedig ismét saláta-fehérje, ami néha cottage cheese, néha virsli.

Az edzés folyamatos, bár a múltkori Jump még mindig vár a sorára. Viszont a mai edzés annyira nem megterhelő (core-kar, hát-popsi, alsótest edzés lesz - kb. 40 perc), így a pénteki programot beteszem a ma délutánba, és holnapra pedig megtartom a Jump Zónát, mert hétvégén végképp nem lesz rá időm.

Nemsokára ismét jelentkezem, szép napot kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá