2017. júl 10.

Kirándulás reform útravalóval

írta: FitRea
Kirándulás reform útravalóval

A hétvégén kirándulni voltam, visszatértem gyermeki énemhez, és Ausztriában, a szentmargitbányai Family Parkban, vidámparkban jártam. Hogy ne kelljen az ottani bő olajban sült, bundázott bécsi szeletet és hasonlókat enni, készültem kajával, üditővel. Kipróbáltam a XIXO édesítős vizeit, az epres-málnás és a citrom-lime a kedvencem, ezeket vittem a kis hátizsákomban, mellette pedig ott lapult – szó szerint :D – 3 darab Szafi Reform zsemle, csirkemellsonkával, cottage cheese-zel és salátával, illetve a múltkor már kiposztolt tepertős pogácsa fele. Reggel még indulás előtt megettem a napi zabkása adagomat, aztán ebédre teljesen elegendő volt a 3 zsemle, és csak 3-4 óra fele eszegettem egy kicsi pogácsát, de még maradt is belőle. És innen indultam meg a lejtőn, mert utána innom kellett egy capuccinot, hogy bírjam még a napot, aztán kellett egy kis édesség, ami a Győri édes teljes kiőrlésű kekszei lettek, és vacsorára még ettem Lion Gabonapelyhet is. Viszont a vasárnap délután az teljesen elromlott, vendégeink voltak, és egy csomót nassoltam, úgyhogy ma már jártam boltban és vettem 3 féle cukormentes csokit, nápolyiszeletet, hogy a héten ne legyen már ilyen gond, de az édességvágyam kielégüljön.

Mutatom a zsemle receptjét, aztán jön egy kis elmélkedés is még.

zsemle.jpg

  • 100 g Szafi Refrom gluténmentes csökkentett szénhidráttartalmú kenyér és péksütemény lisztkeverék
  • 1,5 g só 
  • 10 g almaecet 
  • 15 g folyékony kókuszolaj 
  • 1 M-es tojás
  • 100 g víz
  • +6 g Szafi Refrom paleo kenyér és péksütemény lisztkeverék a gyúráshoz és nyújtáshoz

A liszt kivételével mindent összekevertem, majd végül beletettem azt is, és gyors mozdulattal összekevertem. Nagyon lágy tésztát kaptam, amit félretettem pihentetni, kb. 10 percet vártam. Addigra formázhatóvá dagadt. Ezután 3 kb. egyforma részre szabtam, és 9 cm átmérőjű, 1,3 cm vastag lapokat gyártottam. A tetejét vízzel elkevert tojássárgájával kentem le, majd a 200 fokra előmelegített sütőbe tettem és alsó-felső programon 40 percig sütöttem. A közepe kicsit nedvesnek tűnik, de Szafi szerint ezért cserébe viszont napokig puha marad.

Szép, műtermi fotó nem lett róla, de azért készítettem egy képet hozzá.

Az edzést szerencsére – és előrelátásomnak köszönhetően – befejeztem péntek délután, még a sütés előtt, így a hétvége teljesen szabad volt e téren. Viszont a múltkor beszereztem egy italport, amiről még nem írtam, így most pár gondolatot szánok erre is. Nagyon sok sportoló ajánlja a BCAA étrendkiegészítőt, és Péntek Enikő is rendszeresen említi a DVD-s edzésein. Eddig nem különösebben érdekelt, de most, gondoltam, hogy az izmaim ne essenek össze, kipróbálom, mivel egy hónap múlva jó lenne kicsit izmosan feszíteni a bikiniben.

Nagyon sok pozitív hatásáról olvastam, részben a LifeTILT, részben a Peak Girl oldalán, de nagyon hosszan elemezték, így én csak röviden és tömören szeretném nektek összefoglalni az olvasottakat.

Tehát amiben jó a BCAA:

  • Izomépítő- és megtartó
  • Fáradtságelűző
  • Zsírégető – kimondottan a hasi zsírra megy
  • Koncentrációképesség javító
  • Elveszi az étvágyat
  • Finom

Az ajánlott mennyiség napi 12 g, fele edzés előtt, fele pedig utána, úgyhogy én be szoktam keverni 5 dl vízbe, iszok kicsit a torna előtt, aztán közben is pár kortyot és a maradékot pedig utána. Beruháztam egy dobozra, nem bántam meg, eddig is tudtam, hogy a LifeTILT táplálékkiegészítői jók, most sincs ez máshogy. A hatékonysága mellett finom is. Olyan mint a szörp, csak energiát is ad. Ha nem tartalékolnám az edzéseimhez, ezt innám minden órában, de annyi pénzem nincs, hogy ennyit elfogyasszak belőle, különben rámenne a fizetésem. :D Málnásat hozattam, és igaz, hogy még alig hiányzik belőle, de már gondolkozom, hogy kell majd új, ha ez kifogy. Egyébként a heti 5 nap edzéssel elméletileg kb. 1,5- 2 hónapra lesz elegendő.

Szólj hozzá