2017. aug 02.

Zöldségből fagyi? - Lehetséges

írta: FitRea
Zöldségből fagyi? - Lehetséges

Karfiol-barackfagyi és kifli recept

Sziasztok!

Ma mégis megérkeztem, mivel tegnap a nagy meleg, és a kollégám gyümölcsáradata eszembe juttatta, hogy már a fagyasztóban vár a fagyim alapanyaga. Így a délutáni program, edzés és kiflisütés mellett fagyit gyártottam, méghozzá olyat, amilyenre senki nem gondolna. Pár hete láttam a receptjét, őszintén szólva fenntartásokkal olvasva, de a készítője állította, hogy nem lehet érezni benne mást, mint az édes gyümölcsöt. Hát bátorkodtam kipróbálni. Figyeljetek:

  • 25 dkg fagyasztott karfiol
  • 5-6 őszibarack
  • 2 ek Dia-Wellness 1:2 édesítő
  • tej (nem mértem, találomra öntöttem, 1-1,5 dl lehetett)

A barackot betettem 2-3 órára a fagyasztóba, már kimagozva. Aztán kivettem a karfiolt és a barackot is kb. 20 percre, hogy ne legyen kőkemény, mert elmegy a turmix pengéjének éle. Ezután beleszórtam mindent a turmixba, és krémessé mixeltem. Lágy fagyim lett, visszatettem még kb. 30 perce a fagyasztóba, majd egy kis baracklekvárral tálaltam. Még van, ma már gombócot is lehet majd formázni belőle, tegnap türelmetlen voltam ez ügyben.20170801_205436-01.jpeg

Valóban nem lehet érezni a karfiol ízét, ha kellően sok gyümölcsöt és édesítőt teszünk hozzá, így a barack mennyisége ízlésfüggő. Párom érezte a zöldséget, de alapból nem szereti a karfiolt, és mivel tudta, hogy abból készült, állítom, hogy emiatt volt, mert én nem igazán vettem ki ezt a mellékízt. Aki bátor, próbálja ki, aki nem, az csinálja banánnal, bár az szénhidrát-gazdagabb, mint ez az új technika.

És mindezek előtt még megsütöttem a Szafi Free Hajdinás kenyérlisztből 8 darab kiflit pizza fűszerrel, ezt fogom megpirítani, és száraz nassolnivaló lesz belőle.

  • 300 g víz
  • 3-4 g só
  • 40 g citromlé
  • 270 g liszt
  • fűszerek (pizza fűszer)

A folyadékokat és a fűszereket összekevertem, majd beletettem a lisztet, gyúrtam, majd 2-3 percig dagasztottam és 5 percet pihentettem. Szétdaraboltam nyolc részre, lisztezett deszkán átgyúrtam a kis gombócokat, kiflit formáztam belőlük, sütőpapíros tepsire tettem, lekentem a tetejüket kókuszolajjal és 180 fokon alsó-felső programon 45 perc alatt készre sütöttem.

A pirítás a holnapi nap programja lesz. :)

Az edzés elég nyöszörgősre sikerült, mert kizökkentem a napi rendszerből, mivel 5 után értem haza, máskor meg már fél 5-kor megy a torna. Ráadásul a fitballos edzésekhez nagy falfelület csak az emeleten van, így 30 percet a levegőtlen szauna-szerű szobában edzettem, az egyetlen felsőtest edzést lent csináltam, de azt hittem sosem telik el az a 13 perc. Ma ráadásul emlékeim szerint hosszabb (és rosszabb) lesz az edzés, egyelőre nincs sok kedvem hozzá. De kinek van bármihez is kedve ilyen melegben? Az irodában is fuldoklunk, mert nincs légkondi, a Nap egyszer egyik oldalról, utána a másikról tűz, és alattunk működik egy pékség, ahol sütnek, úgyhogy aki ingyen szaunát akar, az jöjjön csak hozzánk. :D

Holnap jelentkezem! Kitartást a nagy melegben!

Szólj hozzá