2017. aug 04.

Balatoni utazós pakk

írta: FitRea
Balatoni utazós pakk

Bőröndök bepakolva, strandfelszerelés kész, már csak néhány órát kell munkában tölteni, és indulunk a Balatonra. De még előtte szeretném leírni, hogy hogyan is készültem fel az egyhetes nyaralásra az étkezések terén.

A szállásunk egy panzióban lesz, ahol az ár magában foglalja a reggelit, így arra nem lesz külön gondom. Ott a svédasztalos kínálatból kiválasztom a nekem tetszőt, bekajálok, aztán délig simán kihúzom. Nyilván a nyaralás nem arról fog szólni, hogy hogyan tartóztatom meg magam, mert ha már Balaton, enni fogok hekket, enni fogok lángost, és inni fogok üdítőt, koktélt – egyszóval mindent, ami cukrot tartalmaz. De egy hét alatt ezekre rá is unnék, így sokszor – és a nagy melegekben nem is vágynék másra – salátát fogok enni, vagy valami light-os ebédet. Részben tényleg nem vágyik az ember ilyenkor forró kajákra, részben meg a salátával többet lehet spórolni.

20170803_173831-01.jpeg

Az uzsonna – ami elengedhetetlen – annyira megszokottá vált a napirendemben, hogy jelez a szervezetem, ha idő van. Erre is felkészültem, hiszen a héten kettesben maradtunk a házban, így volt időm és lehetőségem sütni-főzni, és senki nem kontárkodott bele, senki nem ette meg, párom pedig tudta, hogy miért készítem és elfogadta, nem, mint a család, amikor azt mondom, hogy nem ehetik meg, mert fagyasztani akarom. És így nem csak uzsonnát-nasit tudtam gyártani, hanem olyan pékárukat is, amik jók lehetnek vacsorára. Egész héten a konyhában tettem-vettem, így hétfőn megsült 6 darab zsemle, aztán kedden a kiflik, amiket tegnap pirítgattam (Lásd: képen), szerdán megsütöttem 8 db pizzás croissant, és mivel ebbe 4 db tojásfehérje kell, megmaradt ezek sárgája. Gyorsan kerestem receptet, és találtam egy kakaós csigát, amibe épp 3 db tojássárgájára volt szükség, hát gondoltam, ne menjen veszendőbe, egy tepsi csigát is legyártottam. Aztán tegnapra maradt az édesség, ami 6 db muffint, és egy szál túrós-lekváros rétest jelent. A rétessel voltak fennakadások, így lassan és csak fél adag lett kész, de majd részletezem később. És még a fagyasztóban volt egy szál kókusztekercs, amit kiolvasztottam és hűtőben tároltam, remélhetőleg még ehető. A kész termékekből volt, amit lefagyasztottam, így a következők kerültek a csomagba:

  • 6 db zsemle
  • 4 db pizzás croissant
  • 8 db kisméretű kakaós csiga
  • 4 db muffin
  • 1 szál rétes
  • 1 rúd kókusztekercs
  • 1 zacskó (8 kifliből) pirított kruton

Osztottam-szoroztam és arra jutottam, hogy nincs szükség sem a croissant, sem a csiga teljes mennyiségére, sőt a kruton is sok, ennek felét tovább szeretném szállítani majd Egerbe. Illetve számolgattam és ezeket a kajákat két főre osztottam le, így a következők jöttek ki:

  • a zsemle 2- 3 nap elég, attól függően, mennyit eszünk meg
  • a croissant 1 napos – 2db/fő
  • a kakaós csiga 1 nap
  • a muffin 2 nap
  • a rétes 1-2 napra elegendő
  • a kókusztekercs és a kruton pedig nasi, ami akár 3-4 napra is elég lesz.
  • Plusz még utazik velem 2 db Cornexi kókuszos müzli szelet, és 0,5 l kókusz-rizsital
  • És elengedhetetlen a cukormentes málnás italporom!

Tehát számításaim szerint a csomagolt Szafi-pakkom 4 nap kitart, 2 nap szorulok vásárlásra. Aztán meglátjuk,  hogy valóban így lesz-e, mert nem vagyok benne biztos, hogy párom folyton az én kajámat akarja majd enni, ez esetben pedig tovább is fog tartani. Remélem a nagy meleget bírja, mert hűtési lehetőség nem nagyon lesz a légkondis szobán belül.

Az edzés valamelyest tervbe van véve, viszek edzős felszerelést, de nem biztos, hogy 35 fokban lesz hozzá hangulatom. Tegnap sem volt, miután 8,5 órát fulladoztam az irodában, aztán hazatekertem a tűző napon. Inkább legyártottam a kajákat, aztán elmentünk ruhapróbára és estig ott voltunk, így idő sem jutott rá. Kicsit bánom, mert kitartó voltam eddig, de most annyi bajom volt, hogy nem ment.

A héten tehát szabadságon leszek, így a blog is kicsit szabira megy, de néha nézzetek be, hátha találok lehetőséget posztírásra. Mindenkinek szép hétvégét kívánok, és tartsatok ki ezekben az óriási melegekben, tudom milyen. Találkozunk másfél hét múlva!

Szólj hozzá