2017. sze 05.

Tiramisu cukormentesen

írta: FitRea
Tiramisu cukormentesen

A tegnapi nappal megkezdődött számomra az újév. Ha úgy vesszük, júliusban ért véget az előző, aztán volt egy függő időszak. Januártól rendületlenül csináltam a diétát és edzést, amiből kellett egy kis szünet. DE! Soha többé ilyen hosszú szünetet nem tartok, aminek több oka is van. A legkisebb gond, hogy néhány kiló felkúszott. Ezt le tudom adni, ahogy korábban is. A másik, hogy emiatt az izmaim kicsit elbújtak, és a szép lapos hasam sem olyan már, mint a nyaralás előtt. A harmadik pedig, hogy puhány lettem. A kajákat sikerült úgy tartanom, ahogy írtam, csak annyit bővült, hogy vacsorára még ettem 3 szelet puffasztott rizsszeletet.

Az edzést is megkezdtem, szerencsére laza kis edzés volt, egy light kardióval, kar extrával, illetve egy komoly haserősítéssel és comb-kar gyakorlatsorral. Kardióval kezdtem, aztán jött a kar extra, majd a comb-kar és amikor elfeküdtem a földön, hogy hasra is gyúrjak, éreztem, hogy olyan izomlázam lesz, hogy lábra is alig tudok majd állni. Aztán megcsináltam a hasedzést, és szinte elszállt a fizikai erőm, nem mertem felállni, mert olyan szinten éreztem, hogy nincs erő a lábaimban, hogy inkább feküdtem kicsit a földön. És igazam lett, már most érzem az izmaimat, mindenhol, ahova tegnap dolgoztam: a combjaimban, a fenekemben, a karomban és a hasamban is.

A mai menüm a tervek szerint a következő lesz:

  • Reggeli: Szafi Free epres-banános zabpuding
  • Ebéd: 2 ek párolt rizs, egy szelet csirkemell
  • Uzsonna: cukormentes tiramisu
  • Vacsora: joghurt, puffasztott rizsszelet, pulykamájkrém, alma

A tiramisu azért került bele a menübe, mivel páromnak ma van a születésnapja, és az irodában is ünneplés lesz, ahova készülni kellett valami nassolnivalóval. Tegnap nem éreztem kedvet nagy sütésekhez, így aztán egy sütés nélküli kiskanalas tiramisut gyártottam, amit kezdő cukrászok is probléma nélkül tudnak elkészíteni. Eddig még nem próbáltam cukormentesen, most volt az első alkalom, a krém kóstolásakor megfelelő édességű volt, a kávés babapiskótával majd kiderül milyen lett. Íme a recept:

20170906_082226-01.jpeg

  • 250 g natúr vajkrém (Sissi-t szoktunk venni)
  • 2 tojás
  • 12 dkg Dia-Wellness 1:2 édesítő
  • 2 dl habtejszín
  • 30 db babapiskóta
  • 4 adag kávé

A vajkrémet az édesítővel kikevertem egy robotgép segítségével, majd hozzáadtam a tojásokat, és így is tovább kevertem. Közben lefőztem a kávét. Majd külön edényben felvertem a habtejszínt. Most nem cukros tejszínt vettem, máskor HuLaLa márkával dolgozunk. Egy kanál segítségével összekevertem a felvert habot és a krémet, majd a babapiskótákat kávéba forgattam és rétegezve egy mély üvegtálba helyeztem az egészet. Egy réteg piskóta – krém, második réteg piskóta – krém, harmadik réteg piskóta – krém, és a tetejét megszórtam kakaóporral. Nem túl fotogén édesség, de finom.

Tömény édes nasi, és mégis cukormentes. Arra már nem volt időm és energiám, hogy a babapiskóta is saját gyártás legyen, vagy csökkentett szénhidráttartalmú, de mivel most nem vagyok szigorú magammal, ez még belefér.

 

Szólj hozzá