2017. júl 07.

Tepertőkrémes pogácsa diétásan

írta: FitRea
Tepertőkrémes pogácsa diétásan

Sziasztok!

Kicsit elmaradtam így a hét második felében a bejegyzésekkel, mivel nem sütöttem eddig semmit. Mindezt ma pótoltam, készítettem dupla adagban tepertőkrémes pogit, aminek oka, hogy holnap egész napos kiránduláson leszek, vidámparkba megyek és kell a kaja, a nasi. Úgyhogy nekem a 80 darab 3 cm-es kis pogácsából el lett csomagolva kb. 30 darab, különben holnapra már nem maradna, a család a többit elpusztította.

20170707_165504-01.jpeg

A mai bejegyzést csak ennek szánom, majd jövő héten hozok hosszabb posztot, úgyhogy mutatom is a receptet:

  • 150 g Szafi Reform szénhidrátcsökkentett, gluténmentes kenyér és péksütemény lisztkeverék 
  • 80 g tepertőkrém 
  • 3-4 g só 
  • 1 g bors (ha a tepertőkrémben is van, akkor elég 0,5 g is )
  • 30 g frissen facsart citromlé
  • 150 g meleg víz (nem forró-kézmeleg )

Rakjuk a sót, borsot, tepertőkrémet a lisztbe és morzsoljuk össze.Külön edénybe mérjük ki a folyékony hozzávalókat, majd öntsük a lisztre és gyúrjuk össze. Pihentessük a tésztát 10 percig. Ha letelt a pihentetési idő, lisztes felületen gyúrjuk át a tésztát és nyújtsuk belőle 1,3 cm vastagságú lapot. Pogácsaszaggatóval szúrjuk ki. Nekem 3 cm-es szaggatóval ebből az adagból 40 db lett. Igazítsuk el az ujjainkkal úgy a pogácsát, hogy kissé magasabbak legyenek, majd rakjuk őket sütőpapírral borított tepsire. Előmelegített 190 fokos sütőben (alsó- felső programon) 35 perc.

20170707_165450-01.jpeg

Nagyon finom. Annak ellenére, hogy nem szeretem a tepertőt, sőt eddig a tepertős pogácsát sem nagyon ettem meg, ez most nagyon ízlett, újabb kedvenc született.

Szólj hozzá