2017. júl 05.

Diétás kókusztekercs

írta: FitRea
Diétás kókusztekercs

Motiváció a folytatáshoz

Sziasztok!

Tegnap extra motivációt kaptam a munkásságomhoz. Értem itt a blogírást és a mellette párhozamosan kezelt instagramot. Ugyanis délelőtt megint kikerült index2-re az egyik bejegyzésem, ami több száz látogatót vonzott ide.  Aztán este ahogy ide-oda lépegettem és néztem a statisztikákat, szemembe ötlött, hogy nagyon sok megtekintés érkezett a gőzgombócra is. Rákerestem, és az oka az volt, hogy az is kikerült az index2-re, így egyszerre két bejegyzésemmel is lehetett találkozni. :) Remélem, hogy ennek köszönhetően lesznek új állandó olvasóóim, de persze a régiekről sem feledkezem meg, köszönöm, hogy olvastok! Másrészt instagramon is érkeznek folyamatosan a lájkok egy-egy képemre, aminek nagyon örülök. 

A heti kaják során próbálom magam átállítani a sok édességről, vagy inkább leállítani lenne a jó kifejezés. Jelenlegi diétás célom az, hogy elérjem, hogy ne is kívánjam a cukros, édes dolgokat. Így a sütiket negyedannyival ízesítem, mint a lekvárokat is, valamint cukormentes capuccinot fogyasztok, bár nekem még kell bele édesítő. Ezt is próbálom csökkenteni, és rájöttem a trükkre. Eddig két pöttyöt raktam bele. (Tudom, az sem sokkal jobb a cukornál, de ne kövezzetek meg érte!) Most csak eggyel iszom, és a titok az, hogy kevesebb vízzel kell felönteni. Ugyanis én eddig az egy tasak port beletettem kb. 1,5 dl vízbe, viszont a kávés csészék általában kisebbek, szóval most már csak kb. 1 dl vizet teszek hozzá, így elég bele az egy pötty, és az íze is tökéletes. A cél, hogy pötty nélkül tudjam jóízűen meginni, a hónap végére elérem ezt is.

Tegnap délután végre megkóstoltam a kókusztekercsemet, amit már kb. egy hete legyártottam. Nagyon finom, bár kicsit száraz, de ezen legközelebb már tudom is, hogyan fogok javítani. Annyira elég volt 4-5 kis karika belőle, hogy este már nem is voltam igazán éhes, ráadásul csoki után sem sóvárogtam. Ezer hála jár ezért Szafinak, aki ezeket a liszteket és recepteket kidolgozza, mert megsegített a diétában. Meg is mutatom a receptet:

20170704_161958-01.jpeg

Kakaós rész hozzávalók:

  • 100 g Szafi Reform süteményliszt
  • 15 g karobpor
  • 60 g cukormentes házi eperlekvár
  • 50 g light tej

Az alapanyagokat összeállítjuk és a hűtőbe tesszük.

Töltelék hozzávalók:

  • 50 g Szafi Reform süteményliszt
  • 120 g víz
  • 50 g kókuszreszelék
  • 10 g 1/4 édesítő

A vizet felforraljuk és belekeverjük a lisztet. Pár pillanat alatt összeáll. Levesszük a tűzhelyről és belekeverjük a kókuszreszeléket. Ha kihűlt a töltelék, mindkét tésztát egyforma nagyságúra nyújtjuk, majd egymásra fektetjük őket és feltekerjük. Kókuszreszelékben megforgatjuk.

20170704_161910-01.jpeg

Legközelebb viszont több lekvárral fogok dolgozni, illetve tölteléknek ehelyett a száraz helyett kókuszkrémből fogok valamit gyártani, esetleg meggyet is dobok bele. Viszont a tekercset elfeleztem, egyik része ment a fagyasztóba, a másik pedig a hűtőbe. Ma kb. tehát az egésznek mindössze a negyedét ettem meg, éppen elég volt.

A tegnapi menümről még nem számoltam be - a betartása miatt -, most mutatom nektek.

  • Reggeli: zabkása (felvizezett tejjel, meggy dzsemmel)
  • Ebéd: párolt zöldség (sárgarépa, brokkoli, karfiol)
  • Uzsonna: 2-3 keksz, 5 karika a kókusztekercsből
  • Vacsora: 10 dkg túró (fűszerezve), 1 kisebb uborka, 3-4 db keksz

A tegnapi edzés is letudva, viszonylag egyszerű volt, felsőtest edzéssel, fitballos has-popsi erősítéssel és kar- és hátizom-gyakorlatokkal, kb. 40-45 perc lehetett. Ma pedig még lightosabb lesz, vagy legalábbis rövidebb, de lehet, hogy megerőltetőbb, mivel lesz egy hát-popsi erősítő 15 perc, és mivel múlt héten kicsit hanyag voltam, így egy Jump elmaradt, azt terveztem pótolni. IMÁDOM.... Na mindegy, jobb előbb letudni, aztán nem bántja többé a tudatomat, hogy elmaradt.

Holnap lehet, hogy nem jövök, mert még nem tudom, hogy mi lesz a program, lesz-e egyáltalán valami, amit megoszthatok veletek, de péntek este legkésőbb érkezem majd. Kitartást a hét hátralévő részére!

Szólj hozzá