2017. máj 19.

Segítségért sikítanak az izmok!

írta: FitRea
Segítségért sikítanak az izmok!

Sziasztok!

Említettem már, hogy mennyire nem szeretem a comb-popsi edzéseket, és a hát-popsi minikombókat? Hát…ha még nem, akkor most mondom! Tegnap előtt csak az aznapi edzéseket csináltam meg, de a végére már azt hittem, összeesek. Aztán tegnap dél körül elkezdtem érezni a hatását, és hiába mozogtam rá az izomlázra, még most is fáj a hátsó felem. :D És az az érdekes, hogy hasonló feladatok vannak más videókban is, mégis kimondottan attól az egy sorozattól lesz izomlázam. Nem értem, miért, de így van. Egyébként megint közbe akart szólni a sors, hogy legyen elmaradásom edzésben, de kifogtam rajta.

screenshot_2017-05-19-21-53-38-01.jpegÉpp tegnap előtt történt, hogy reggelire teát ittam, és valószínűleg túl édes volt, ami ráment az egyik fogamra, így egész nap lüktetett. Magában nem fájt, de ha kicsit megemelkedett a pulzusom, már durván éreztem. Egész nap azon agyaltam, mi lesz az esti edzéssel. Aztán munkából hazaérve úgy döntöttem, veszek be egy algopirint, ami segített egy kicsit rajta. És előbb megcsináltam a kajánkat, hogy még inkább múljon ez a gyulladás. Aztán a gyakorlatsort is úgy raktam sorba, hogy először a kevésbé ugrálós, kevésbé megterhelőeket csináltam, és csak a végén kezdtem el burpee-zni, meg hasonlók, amiktől nagyon féltem, és enyhén éreztem is a lüktetést, de megcsináltam. Tegnap meg a hatalmas izomlázra nem esett valami jól egy újabb comb-popsis gyakorlatsor, de azért leküzdöttem, így csak mára maradt valami laza, rövid kis edzés és végre megcsináltam rendesen egy hetet! A combom már haldoklik, a hasam viszont nézzétek, milyen szép lapos! Ez volt a cél, hogy végre lapossá váljon. És tényleg az, mert a kollégáim is hetente legalább kétszer elmondják, hogy már nagyon vékony vagyok, meg „a hasam már a hátamra tapadt” a főnököm szerint. :D

Az izmaimra viszont ráfér már egy kis pihi, mert néha szerintem kiakadnak. Bár elméletileg a tápkiegészítő CLA az izmok regenerálódását is segíti, a jelenleg használtból hiányzik az L-Carnitin, így legközelebb olyat fogok venni, mert néha érzem, hogy már nem bírják tovább a szövetek. Most a VitaKing termékeit használom, C vitamint szedek és a CLA Super, ami segít az edzésekben.  Igazából bioboltból származik, tehát azt gondolom, egészségességét tekintve jó minőségű, és nem utolsó szempont az sem, hogy árban jóval elérhetőbb egy hétköznapi kisember számára, mint a nagy márkás tápkiegészítők. Ebben 60 db kapszula van, ami egy hónapra elegendő, mivel napi kettő az ajánlott mennyiség, de a leírás szerint nem lehetne túladagolni, így ha valaki többet szeretne fogyni, akár 2x2 kapszulát is fogyaszthat. Én ebédkor szoktam beszedni. Néhány infó róla:

A CLA olyan egészséges zsírsav, melyet a gyógyszertárakban is megtalálsz, hiszen tudományos kísérletek bizonyították, hogy használatával nem billen fel a zsír és az izom közötti fontos egyensúly a szervezetben, mely a zsírégetéshez és a karcsúság megőrzéséhez szükséges.

  • Zsírégető tulajdonságú zsírsav
  • Izomzatépítést elősegítő
  • Ismert antioxidatív és immunrendszer erősítő hatás
  • Erős anyagcsere gyorsító
  • Izomzatvédő hatású
  • Testkompozíció javító
  • Növeli a fizikai teljesítőképességet

A CLA hatásmechanizmusa egyik esetben sem tisztázott. Bár nem tudni, pontosan miért rákellenes a CLA, de úgy látszik, hogy sok esetben a rákkeltő anyagokkal lép közvetlen reakcióba, csökkentve ezzel egyből rákkeltő potenciájukat. A kutatók szerint a CLA minden stádiumban mérsékli a daganatos sejtek képződését, így használható megelőzésre és a tumor növekedésének mérséklésére is egyaránt. Egy ideig azt gondolták, hogy talán a rákellenes hatás abból következik, hogy a CLA antioxidáns anyag, azonban már biztosan kijelenthetjük, hogy nem mutat antioxidáns tevékenységet, ezt több vizsgálat is egyértelműen megerősítette.

A diabetest megelőző és vércukorszint-csökkentő hatás, úgy tűnik, fokozza az inzulinérzékenységet, így mérsékli a vércukorszintet, és hasznos lehet 2-es típusú cukorbetegség esetén. Úgy gondolják, hogy a vércukorszint-csökkentő hatásnak köze van ahhoz, hogy a CLA némileg aktiválja a receptorok csoportjába tartozó peroxisoma proliferátor aktivált receptorok különböző altípusait, melyek befolyással bírnak a szénhidrát- és zsíranyagcserére, plazma lipid szintjének csökkentése, testösszetételt két irányból pozitívan módosító hatás.

A diéta lassan lejár, továbbra is az ebéd-vacsora a biztos pont, de holnaptól már lazább lesz,pl. reggelire én a zabos muffin helyett a múltkor kifejlesztett túrós-eperlekváros zabkását tervezem megenni, már 3 hete erre vágyom. :D Aztán az ebédem spenót lesz, főtt tojással és abonettel, uzsonnára pedig, mivel úton leszünk, joghurtot nem tudok vinni, mert a meleg buszon megbuggyan, úgyhogy ma délután sütök cukkinis brownie-t, amit fel is veszek videóra, így a hétvégén, vasárnap várható az újabb videóm, de erről úgyis szólok még. És a vacsora marad a zöldséges csirke, amiből a vasárnapi ebéd is lesz, mert hogy én vasárnap nem fogok felkelni 11-nél előbb, az tuti.

Tehát érkezem hamarosan egy továbbfejlesztett - kísérleti brownie recepttel, és egy kirándulásos élménybeszámolóval.

Szép hétvégét kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá