2017. aug 08.

Kakaós csiga - tojáspazarlás OFF!

írta: FitRea
Kakaós csiga - tojáspazarlás OFF!

Sziasztok!

Arra az elhatározásra jutottam a múlt héten, hogy mégsem hagylak titeket bejegyzés és finomságok nélkül. Így ugyan előre megírva és időzítve tettem fel ezt a mai posztot, és a következőt is, de legalább van egy kis olvasnivalótok.

A hét zárásaként beszámoltam nektek arról, miként készültem elő a nyaralásra. Fotón láthattátok, milyen pékárukat, nassolnivalókat készítettem elvitelre, ezekből a zsemle és a pizzás croissant receptjét már láthattátok több ízben is, a pirított pizzás karikákat is megosztottam – ez készült a kenyérreceptből, illetve a muffin pedig a muffinlisztből lett, ez sem nagy extra, elvileg sütöttem már két piskótát is, ami ez alapján készült – az epres-banános kráter süti és az epres-habos süti alapja volt.

Azt is írtam, hogy a tojáspazarlás kerülése végett lett kakaós csiga, most ennek szeretném megmutatni a receptjét:

  • 150 g Szafi Reform gluténmentes csökkentett szénhidráttartalmú kenyér és péksütemény lisztkeverék
  • 30 g Dia-Wellness 1:2 édesítő
  • 1 g só 
  • 10 g frissen facsart citromlé
  • 1 db M-es méretű tojás
  • 3 db M-es tojássárga
  • 30 g folyékony kókuszolaj 
  • 110 g szoba-hőmérsékletű víz

Töltelék hozzávalói:

  • 20 g zsírszegény holland kakaópor 
  • 30-40 g Dia-Wellness 1:2 édesítő
  • 1 g só
  • 1 db tojásfehérje

Mérjük ki egy edénybe (a lisztkeverék) kivételével a hozzávalókat, keverjük jól el, majd adjuk hozzá a lisztkeveréket, és gyúrjuk össze. Nagyon lágy tésztát kell hogy kapjunk, ami pihentetés után fog összeállni. Pihentessük a tésztát 15 percig.

Addig béleljünk ki sütőpapírral egy tepsit. Keverjük össze a töltelék hozzávalóit. Ha letelt a pihentetési idő, lisztes felületen gyúrjuk át a tésztát. (annyi lisztet adjunk hozzá, hogy ne ragadjon le a tészta) Nyújtsunk belőle egy 23×19 cm- es lapot. Én nem ekkorát nyújtottam, hosszú, de keskeny lapot csináltam. Egyenletesen kenjük rá a tölteléket és szorosan tekerjük fel. Éles késsel vágjuk 10 egyforma nagyságú darabra. (Nekem ez sem stimmelt, mert kisebb, de több csigám lett a kinyújtott lap mérete miatt.) Rakjuk sütőpapírral bélelt tepsire, igazítsuk kakaós csiga alakúra. Tegyük őket távol egymástól, mert fognak nőni. Előmelegített 175 fokos sütőben (alsó-felső programon) 25  perc alatt kész volt.

20170803_173333-01.jpeg

Így a tojás sárgája, ami a pizzás croissantba nem kellett, itt elfogyott. A csigákból párat megettem másnap reggelire a kókusztejes-csokis cappucino mellé, a többit kettévettem, felét elcsomagoltam a nyaralásra, fele pedig a fagyasztóban pihen, őket Egerbe viszem a hétvégén.

Ez az eddigi legfinomabb kakaós csiga, amit Szafis lisztből készítettem és a töltelék is olyan krémes, mint a bolti csigáké, így ez a nyerő, ezentúl csak ilyet fogok sütni, ha csigára vágyom. A fotó nem a legjobb, de nem volt időm profi képeket készíteni a héten.

Az edzésről előre nem tudok írni, de mikor a bejegyzés születőben volt, az volt a terv, hogy találni fogok időt és helyet a Balatonon is egy fél órás napi tornára.

Tartsatok ki a héten, csütörtökön jön az újabb recept! :)

Szólj hozzá