2017. már 08.

Falafel salátával, fokhagymás joghurttal

írta: FitRea
Falafel salátával, fokhagymás joghurttal

Kedves Olvasóim!

Tartozom még nektek egy kis beszámolóval, a pénteki palacsintasütésemet illetően. Március 1-jével megkezdődött a böjt, és anyukám be is tartatja mindenkivel, aki egy fedél alá kerül vele, szóval nem volt választásunk. Mit találjon ki az ember egy ilyen napra kajának? Hát arra gondoltunk, legyen palacsinta, de almás, amilyet már egyszer régen sütöttem, és a receptje is fent van itt a blogon. De akkor már legyen szénhidrát-csökkentett is, úgyhogy tettem a zabliszt mellé CH-csökkentőt, kb. 40 dkg zabliszt- 10 dkg CH csökkentő arányban. Iszonyatosan sűrű masszánk lett, hát anyukám kicsi vízzel felhígította. 3 darab palacsinta sütése után nem próbálkoztunk tovább, mert mindet kidobhattuk volna, ugyanis nem sült át, és nem lehetett megfordítani sem. Mit is csinálhatnánk vele? – merült fel a kérdés, majd elővettünk két tepsit, és beleöntöttük a masszát. Aztán nagyon sokáig sütöttük, majd kivettük, és melegen még totál nyersnek tűnt. Kihűlés után már nem annyira, de fura állaga volt. Nem lehetett nyers, mivel a gyomromnak semmi baja nem volt tőle. Ugyanis én voltam az, aki az egész tésztát megette, péntek vacsora után még szombaton reggelire és vacsira, plusz vasárnap reggelire is ezt fogyasztottam. Hát mégsem dobhatunk ki egy ilyen drága anyagot csak úgy. Legközelebb viszont nem kísérletezek, inkább sima zabpalacsintát sütök. :D

20170307_200951-01.jpegTegnap viszont ebédre készítettem falafel golyókat, fokhagymás joghurttal nagyon finom lett. 

  • 20 dkg csicseriborsó
  • bors
  • koriander
  • őrölt kömény
  • petrezselyemzöld
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma

A csicseriborsót egy éjszakára beáztatjuk, majd leöntjük róla a vizet, és aprítógépben leturmixoljuk. Hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, az áttört fokhagymát és a fűszereket, és tovább turmixoljuk. Aztán golyókat formázunk, és egy-két órára betesszük hűtőbe, hogy ne essenek szét a sütéskor. Én 180 fokon alul-felül kb. 35 percig sütöttem.

A nyers massza elég hullós, sokáig szórakoztam vele, nyomkodtam meg minden, hogy golyó legyen belőle, és a hűtés után is úgy fogtam meg, hogy épp csak hozzáérjek, de megmaradt, és nem is esett szét a sütés idején sem.

Az edzéstől iszonyatos izomlázam van szinte minden testrészemben, de még kitartóan csinálom a dupla adagot. Most mérni sem mérem magam, majd a következő héten lesznek számok.

Szólj hozzá