2017. már 05.

Mindenmentes házi keksz

írta: FitRea
Mindenmentes házi keksz

Kedves Olvasóim!

A héten nagyon eltűntem, mivel új pozícióba kerültem az irodában, és részben nagyon sok ügyfelünk volt, részben pedig be kellett tanítanom az utódomat, ami nem volt kis feladat. Aztán hazaérve is változott a felállás, párom végre ideköltözött hozzám, és egyrészt vele foglalkoztam, másrészt sütöttem-főztem mindig valamit. Szóval igazából nem is tudom, hol hagytam abba a receptek megosztását, de igyekszem pótolni. Ha minden igaz, kekszreceptet ígértem nektek, amit azóta már háromszor megsütöttem. Először hétfőn, amikor szabadságon voltam. Akkor kókuszos-kakaós krémmel össze is ragasztottam őket. Aztán megsütöttem pénteken is, de akkor hagytam magában, illetve szombaton sós, pizzás verziót készítettem, tortilla-chips formában sütve.

20170303_192927-01.jpegA receptje a szokásos Szafi recept volt, amit már egyszer elkészítettem, viszont kőkemény lett, mivel a recept, ahonnan olvastam, kifelejtette a kókuszzsírt. Na most okosabb voltam, és megtaláltam az eredeti receptet, ahol persze benne van az is. És így már puha is lett a keksz. Amiből sosem lehet eleget sütni, mert hiába sütök 2-3 adagot, fél nap alatt elfogy, még ha raknék is el magamnak esetleg a következő hétre. Esélytelen. Szóval a recept:

12 dkg Szafi Free piskótaliszt
30 g folyékony kókuszolaj
egy csipet só
15 g citromlé
1 ek negyedannyi édesítő
1 tk mézeskalács-fűszer
40 g langyos víz

20170227_113823-01.jpegA száraz és a folyékony hozzávalókat külön összekevertem, majd egybeöntöttem és két perc alatt összegyúrtam, majd 20 percre a hűtőbe tettem. Ezután szilikonos lapon nyújtottam elég vékonyra, és 180 fokon, alul-felül sütöttem 15-20 percig. A sós változatot kicsit tovább, hogy ropogós legyen. Illetve abba került pizza-fűszer, és egy tk. só az édesítő és mézes-fűszer helyett.

20170304_173132-01.jpegMártogatósnak pedig natúr joghurtot tettem mellé, amit megsóztam egy picit, tettem bele egy csipetnyi oregánót és belenyomtam egy gerezd fokhagymát. Szerintem szuper jó nasi, ha valaki épp nem édeset kíván meg. Én a héten folyton valamit ettem, és úgy voltam vele, hogy most ilyet csinálok, mert ez már nem normális állapot, hogy összeeszek mindent, amit itthon találok... Jövő héttől nagyon böjtöt tartok majd, mert most elengedtem magam. Úgyhogy a napi menü a következőképp fog kinézni:

Reggelire Nescafé, vagy Szafi forró csoki és Szafi pékáru, ami épp eszembe jut, ebédre párolt zöldség, meg két nap más, és esetleg hozzá csirkemell, délután néha egy Szafi Fitt puding, a vacsora pedig saláta, nyers zöldségek, natúr joghurtos öntettel. Ettől a hétvégén tervezek csak kicsit eltérni.

Nem ígérem, hogy holnap tutira jövök, de igyekszem, és hozok még nektek sütireceptet is.

Edzés terén minden oké, megjött a negyedéves edzésterv, de még nem fogtam bele. Holnapra tervezem az indulását, viszont a másik az megy rendületlenül, és ma is beiktattam egy plusz 40 perces kis edzést. Kitartást a hétre, jövök, amint tudok!

Szólj hozzá