2017. feb 19.

Muffin megreformálva

írta: FitRea
Muffin megreformálva

Sziasztok!

Mégis érkeztem friss bejegyzéssel, bár bevallom, ezt szombat éjjel írtam meg. A hétvégén megint sokféle dolgot készítettem, pénteken muffint sütöttem, szombaton túró rudis szeletet, így ezeket szeretném veletek megosztani.

20170217_151224-01.jpegKezdjük a muffinnal. Egy normál joghurtos-gyümölcsös muffin leírását követtem, de kicseréltem a vaj felét kókuszzsírra, a fehérlisztet 3 másik fajtával helyettesítettem, és természetesen a cukor is édesítőre módosult. Ezek után a recept a következő lett:

  • 6 dkg vaj
  • 6 dkg kókuszzsír
  • 3 ek negyedannyi édesítő
  • 25 dkg liszt (15 dkg zabpehelyliszt, 5 dkg Szafi Free világos piskóta lisztkeverék, 5 dkg Szafi CH csökkentő liszt)
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 ek kakaópor
  • 1,5 pohár natúr joghurt (normál kispoharas)
  • 2 tojás

20170217_151006-01.jpegA vajat és a kókuszolajat összekevertem az édesítővel, majd hozzáadtam a tojásokat. Ezután beletettem a joghurtot és végül az előzőleg már összekevert sütőporos, kakaós lisztet. Elég sűrű, kézzel formázható masszát kaptam, ezért a muffinformát jól kizsíroztam (mivel nem szilikonos), belenyomkodtam egy vastagabb lapot, erre nyomkodtam étcsokidarabokat, majd befedtem még egy kis anyaggal. A tetejére nyomkodtam puffasztott quinoa-golyókat, és 180 fokon, alul-felül sütve kb. 30 perc alatt megsütöttem. Akartam bele tenni erdei gyümölcsöt, de annyira sűrű masszám lett, hogy nem tudtam volna belekeverni.

Nagyon finom lett, és ahogy láthatjátok a hozzávalóknál is, kipróbáltam a negyedannyi édesítőt, amit a múltkor szereztem be a bioboltos látogatásom alkalmával. Az eredeti recept 6 kanálnyi cukrot írt a sütibe, én a felét tettem bele és tökéletes volt, de lehet, hogy elég lett volna bele kettő kanállal is. Majd legközelebb kiderül.

Annyira sok energiát éreztem magamban egyébként a hétvégén, hogy pénteken délután a muffinsütés-evés után lenyomtam a napi edzést, mert este bowlingozni indultunk, aztán szombaton este is úgy voltam, hogy kéne egy kis mozgás, mivel délután – ugyan cukor és fehérlisztmentesen, de – sütit ettem. Így kerestem egy 30-40 perces Zóna videót youtube-n, ami a 2016-os FittAréna Basic edzése volt, és végigtornáztam. És még mindig nem fogyott el az erőm, vasárnapra is hasonlókat terveztem. Bővebben a következő bejegyzésben mesélek erről is.

Szólj hozzá