2017. feb 12.

Az éltető folyadék - Folyékony élet

írta: FitRea
Az éltető folyadék - Folyékony élet

Kedves Olvasóim!

kakao.pngMa egy rendkívüli - ráadás - bejegyzéssel érkeztem, ami a folyadék fontosságáról, illetve az ehhez kapcsolódó tapasztalataimról szól. Mint tudjátok, nagyon fontos, hogy minden nap sokat igyunk. Eltérőek a vélemények a pontos mennyiséggel kapcsolatban, de abban mindannyian egyetértenek, hogy sok folyadékot kell fogyasztani. Egyesek szerint napi 2 liter elég, mások az egyének súlyához mérten alakítják ki, a megivásra váró mennyiséget. Én nem vagyok szakértő, így álláspontot nem foglalok egyik mellett sem, de azt biztos, hogy nagyon fontos a szervezetünk számára az elegendő mennyiségű víz, vagy egyéb folyadék elfogyasztása. Nem hiába szól a mondás:Lé tartja a szolgát! Hiszen - talán már mindenki hallott róla - hogy éhezve akár több napot is el lehetne tölteni, de a folyadék nélkül nem bírnánk sokáig. 

Én soha nem voltam egy nagyivó, naponta LEGFELJEBB 0,5 liter innivalót tudtam magamba erőszakolni, ezt reggel ébredéstől esti lefekvésig értve. Talán közrejátszottak benne a közös mosdók a suliban, meg buszozás, bejárás, utazás és nem akartam állandóan mosdóba rohangálni, meg ahol volt mosdó, ott sem igazán szerettem kimenni, mert azt több százan használják.Most is így érzem magam, amikor vonatozok, vagy plázába indulunk. Így aztán nem ittam. Kb. 10 éve kórházba kerültem (nem emiatt), és ott a doki javasolta, hogy igyak napi 1,5 litert minimum, mert muszáj. Hát nagy szenvedés volt, mert ha én egyszer nem vagyok szomjas, akkor csak úgy nem iszom az üdítőt és pont. Utáltam az egészet. Mikor kijöttem, ugyanúgy keveset ittam, és míg diétákba nem kezdtem, hasonlóan folytattam az életem. Még a blog indulásakor sem ittam igazán sok folyadékot, de most januártól kezdve igyekeztem odafigyelni erre is. Sikerrel. Kezdetben egy, aztán másfél litert ittam meg reggel 8 és délután 4 között, jelenleg pedig már két literre nőtt ennek a mértéke. Könnyedén tudom mérni, mert a fél literes kis flakonomat folyton töltögetem. És akkor ehhez még jön egy reggeli 2-3 dl tej, kakaó, vagy tea, délután ha épp úgy alakul, akkor egy turmix (amiben van lé) és este néha-néha egy csésze tea. Plusz edzés után kb. fél liter víz. Hétköznap magam mellett tartom a flakonomat, így kéznél van, ha kell, de hétvégén gyakran megfeledkezem arról, hogy inni kéne. Na olyankor van az, hogy valamim fáj, vagy nyomott vagyok, nem érzem jól magamat a bőrömben. Most a víz mellé még vettem 100%-os gyümölcsleveket, mert hétvégén "kirúgunk a hámból" és kell valami édesebb.

De ma már nem szenvedés ennyi folyadékot meginni, mert azt vettem észre, hogy kívánja a szervezetem. Amint elfogy a palackból, ismét megszomjazom, és rosszul vagyok, ha negyed órán belül nem ihatok újra valamit. Tehát ezt el kell dönteni megint csak fejben, és csinálni kell, és egy idő után észreveszed majd, hogy már megint iszol és megint iszol és növelheted a napi mennyiséget. A határ a csillagos ég.

Szólj hozzá