2017. júl 01.

Rakott cukkini

írta: FitRea
Rakott cukkini

Sziasztok!

A héten nagyon elmaradtam a bejegyzésekkel, mivel nem voltak jó napjaim, illetve amikor kedvem lett volna írni, akkor meg sok volt a feladatom. A héten nem sikerült semmi úgy, ahogy elterveztem, képtelen voltam diétát tartani, ami igazából nem tudom, minek tudható be, de most komolyra veszem a dolgot, és mivel új hónap kezdődött, így új lendülettel neki is álltam. Sajnos az elmúlt napokban össze-vissza ettem, tele édességgel, pékáruval, ez alól a reggeli és az ebéd képezett kivételt. Illetve már valamelyest próbáltam ráhangolni magam tegnap is, mivel elkészítettem egy rakott cukkinit, amit a Nők Lapja Diéta különszámában találtam. Eredetileg kölessel, rizstejszínnel és light sajttal készült volna, de közbe szólt néhány apró dolog, így egy módosított hozzávalólistával készítettem el, ráadásul még fotót sem tudtam róla készíteni, mivel csütörtök este csináltam meg, akkor már nem volt fény, másnap meg mire hazaértem munkából, elfogyott, pedig a maradékból tudtam volna szép fotót lőni. De majd legközelebb. Viszont a receptjét megmutatom, a kép csak illusztráció:

  • crop_201609131138_rakottcukkini.jpg120 g bulgur
  • 50 dkg cukkini
  • 2 dl tejszín
  • 1 nagy fej hagyma
  • só, bors, fűszerpaprika
  • 3 ek folyékony kókuszolaj
  • reszelt sajt

A bulgurhoz felforraltam 1 és negyednyi pohár vizet, leveskockával. Ebbe tettem a bulgurt, és megvártam míg a víz eltűnt. (10-15 perc) A kész bulgurt beletettem egy üvegtál aljába, majd olajon megpirítottam a hagymát és a végén a tűzről levéve hozzáadtam egy teáskanál fűszerpaprikát. Ezt a bulgurra halmoztam, majd rá jött a korábban már felkarikázott, sózott, borsozott cukkini. Végül sóval, borssal kikevertem a tejszínt és ráöntöttem, illetve rászórtam a sajtot. 180 fokon 35-40 percig sütöttem, félidőben az alufóliát levéve róla, hogy a sajt rápirulhasson.

A közeljövőben tervezem, hogy újra megsütöm, akkor majd hozok róla fotót is, illetve néhány módosítást kipróbálok.

Visszatérve a diétára, ma nekiálltam, és a jövő hétre már elkészült egy kókusztekercs-utánzat, aminek fele a hűtőben áll, a másik fele pedig a fagyasztóban pihen, hogy minél tovább kitartson, mert nekem sokszor van ám édességéhségem. Aztán holnap még kekszet fogok sütni, szintén a jövő heti uzsonnákra, meg tervben van egy gőzgombóc is, mert már napok óta nézegetem a receptjét, és most még hozzávalóm is van. Meg még tervezek pogácsát is, meg jövő szombatra szendvicsnek valót, mert aznap majd kirándulni megyünk és kell valami kaja. És mivel már csak egy hónapom van arra, hogy felkészítsem magam a Balaton parti nyaralásra, így komoly munkába kell kezdeni ez ügyben, úgyhogy a diéta-edzés mellé rendeltem magamnak pyruvatot és BCAA italport, meg az L-karnitin megy minden edzés előtt, ezektől várom a szuper hatást. Bár ha ennél jobban lefogyok, akkor a család lehet rosszul lesz, mert már a jelenlegi szituáció sem tetszik nekik, de az az ő bajuk, én szeretnék nagyon lapos hasat, esetleg néhány kis izmot is látni.

Ma egyébként anyukám ebédre túrós tésztát csinált, és mielőtt még kiadagolta volna, szóltam, hogy nekem ne adjon, mert csinálok szénhidrátcsökkentett változatot, így készült el az útifűmaghéjas változat, liszt nélkül, de rajta túró és 12%-os tejföl is volt. Illetve ezután ittam egy Nescafét, mert itthon még nincs cukormentes capuccinom. A reggelim fahéjas zabkása volt, uzsonnára pedig kókuszkrémet ettem néhány szem eperrel. A vacsorám pedig saláta híján 2 szelet sonka, egy szelet paprika és egy pohár natúr joghurt lett. 

Holnap pedig a reggelit még kitalálom, de ebédre párolt zöldség lesz csirkével, az uzsonnám a gőzgombóc lesz, vacsorára pedig lehet, hogy a párolt zöldségből fogok enni, mert saláta még mindig nem lesz itthon... 

Az edzés pedig megy, bár a tegnapit kihagytam a nagytakarítás miatt, de ma pótoltam, így még mindig csak az első hét egy napja hiányzik, majd valamikor, ha lesz időm, pótolom.

Nemsokára ismét jelentkezem, szép hétvégét kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá