2017. feb 09.

Ropogós kérgű hajdinás házikenyér - Torta helyett szülinapra

írta: FitRea
Ropogós kérgű hajdinás házikenyér - Torta helyett szülinapra

Kedves Olvasóim!

20170205_113352-01.jpegMég mára is maradt egy recept, amit a hétvégén próbáltam ki. Ahogy már talán mondtam, anyukámnak vasárnap volt a születésnapja, és kitaláltam, hogy kap egy csomag kenyérlisztet, amiből süthet olyan kenyeret, amit ehet vacsorára is. Aztán jött az újabb ötlet, hogy az hülyén nézne ki, ha egy kiló lisztet ajándékoznánk neki, így megsütöttem egy adagot, ami egy fél kilós kenyeret eredményezett. Átkötöttem piros szalaggal, betettem a liszttel együtt egy ajándéktáskába, és kész volt a meglepi. Anyukám olyan boldog volt, amikor vágta fel, és hozta az asztalhoz, hogy végre kenyeret ehet.. Az illata rendkívül jó volt, Oroszlánytól Kapuvárig szállítottam autóban, aztán vonaton, és végig éreztem, úgyhogy mire hazaértem teljesen megéheztem miatta. És az íze is teljesen "kenyeres" volt. Nem ütött ki rajta a hajdina, ami valószínűleg a megfelelő mennyiségű citromlének köszönhető. Ez az adag körülbelül kitart a hét végéig, mert más nem eszik belőle, aztán majd süthetjük a következőt. :) Íme a recept:

Hozzávalók:

  • 270 g Szafi Free HAJDINÁS házikenyér lisztkeverék
  • 4 g só (ízlés és só szerint változhat)
  • 40 g frissen facsart citromlé  (bolti üveges nem jó!!!)
  • 300 g langyos víz

A vízben keverjük el a citromlevet és a sót, majd adjuk hozzá a 270 gramm lisztkeveréket és gyúrjuk, majd dagasszuk a tésztát (kb. 2 percig). 5 percig pihentessük, majd gyúrjuk át lisztezett felületen (úgy, hogy kissé lisztes maradjon a külső felülete). 1 gramm kókuszolajjal kenjük le a kenyér tetejét. Végül előmelegített forró sütőben 180 fokon 50 percig, majd 200 fokon 20 percig süssük. Sütés után nagyon keménynek tűnik, de ahogy hűl, úgy puhul, és nagyon finom, puha állagú lesz.

És csak hogy ne legyetek recept nélkül, a héten megint több mindent is készítek, tegnap például végignéztem rengeteg kajás oldalt, és találtam egy "mogyorókrém" receptet. Az idézőjelet holnap megértitek, mert jelentkezem majd vele.  Valamint még nem tudom pontosan, hogy mikor, de a #RecepTerápia oldaláról készíteni fogok kettő édességet is, az egyik egy mézeskalácsos ízéseítésű keksz lesz, a másik pedig meglepetés. :)

Az edzésről mostanában ritkán esik szó, vagy ha megemlítem, akkor is csak pár sorban, most a fő irányvonalam a gaszto-vonal lett, de csak azért, mert szeretem lefotózni, amiket készítek, igyekszem minél ügyesebb lenni, ami öcsémnek hála, nagyon jól alakul és ha már elkészül egy-egy remekmű, szeretem megmutatni a követőimnek, vagy annak, aki véletlenül erre járt. Egy kicsit ilyenkor büszke vagyok az alkotásaimra.

Egyébként az edzés folyamatosan megy, egyenlőre - mint a múltkor írtam - még nem bővítettem, sőt egy nap ki is hagytam a napi fél órámat, mert sehogy nem volt erőm nekiállni, de még a héten pótolni fogom, mert nem akarok emiatt is csúszni. És ha vége lesz februárnak, még tartani fog a 12 hetes edzésterv, de akkor már mellé fogok tenni valami egyebet is, most az aktuális havi tervre gondolok Enikőtől. Mert azzal tényleg szép eredményeket értem el egy éve, és tudom, hogy hatékony. Egyébként tartottam egy mérést is tegnap, és itt vannak a centiben mért eredmények, a kezdetekkor, a 21 napos diéta leteltekor és most:

2017.01.04.  2017.01.24.  2017.02.08.
Comb: 61 cm 59 cm 57,5 cm
Popsi: 106 cm 100 cm 99,5
Kar: 28 cm 26,5 cm 26 cm
Has: 90 cm 88 cm 86,5
Derék: 76 cm 74 cm 73,2


Látok valamiféle változást, talán a hasam is alakul, és a nadrágjaimon érzem, hogy a fenekem, combom az, ami nagyon sokat változik, mert kezdenek lazulni a gatyáim. Ami nem baj, de most már mehetne ugyanígy a pocim is. Ez súlyra nem tudom, mennyit jelent, mert MÉG MINDIG NINCS mérlegem. :D Meg nem is arra megyek, hogy 50 kiló legyek, hanem, hogy normálisan nézzek ki a ruháimban. És csinos lehessek.

Holnap tehát jövök még a hétvégi pihenő előtt egy recepttel, gyertek vissza délelőtt, és olvasgassatok kedvetekre!

Szólj hozzá