2017. feb 08.

Itt a farsang - Sül a fánk

írta: FitRea
Itt a farsang - Sül a fánk

Kedves Olvasóim!

20170204_122154-01.jpeg

A hétvégi receptáradatnak még mindig nincs vége, mivel annyi mindent készítettem szombat-vasárnap, hogy szinte egész hétre jut egy-egy ajánlat. :D Ma a fánk a soros. A múlt héten megérkezett a hőn áhított Szafi Free mindenmentes fánklisztem, és - ugyan el kellett rejtenem anyukám elől, nehogy a kenyerére gyanút fogjon - nem bírtam ki, hogy ne próbálhassak meg egy adag fánkot elkészíteni.Így otthon találomra kitettem egy zacsiba lisztet, elvittem páromhoz, és ott nyugodtan süthettem. Nagyon egyszerű elkészíteni, kb. 5 perc alatt megvolt, plusz 5 perc a sütés és kész is. Csak a szaggatásával bajlódtam, mert párom lakásán nincsenek alapvető konyhai eszközök, amik miatt már többször is panaszkodtam, de megoldottam, egy nagy pohár szája, és egy feles pohár szájával vágtam ki a belső lyukat. Aztán nagyon nagynak találtam, így inkább késsel próbálkoztam vagdosni, és sikerült is, így egy adagból nekem 9 darab, különböző méretű fánkom lett, fele étcsokis, fele eperlekváros borítással. És kókuszolajban sült mind. Nagyon finom, fel sem tűnik, hogy nem az eredeti fánkrecept szerint készült, nem szívta agyon magát olajjal, mentes mindentől, viszont nekem megmaradt 2 darab másnapra, és ami nem volt nyakon öntve csokival, az eléggé megkeményedett, amin nem segített a melegítés sem. De reggeli kávéval tökéletes volt így is.

Hozzávalók (7 darabhoz):20170204_122747-01.jpeg

  • 60 g meleg víz (nem forró, de a langyosnál melegebb)
  • 5 g almaecet, vagy frissen facsart citromlé
  • 12 g eritrit
  • csipetnyi Szafi Fitt himalaya só
  • 5 g citromhéj
  • 1 csipet vaníliás nyírfacukor
  • 150 g Szafi Free fánk lisztkeverék

A vizet és a többi hozzávalót összekeverjük, a végén hozzáadjuk a lisztet, és könnyed mozdulatokkal összegyúrjuk egyneművé. Pillanatok alatt összeáll. Kiszaggatjuk, és forró olajban megsütjük.

Hétvégén összesen 9 darab sült ki, de tegnap ismét nekiálltam, mivel megígértem tesómnak, hogy sütök neki is. Aztán dupla adagból gyúrtam tésztát, és pohárral szaggatva lett 23 darab, ami bőven elég volt a családnak, négyen ettük meg, és épp elég volt vacsorára. Tesóm persze felfedezte a kevésbé diétás változatot, mert Nutellát tett rá, de én az eperlekvárommal fogyasztottam, anyukám meg még magában is evett, és úgy is ízlett neki, tehát ez a világ legjobb fánkreceptje. 

És tegnap este a neten böngészve rábukkantam a kapuvári biobolt oldalára, ahol kiderült, hogy kapható náluk Szafi liszt és egyéb termékek, úgyhogy most nagyon boldog vagyok, mert az irodából 2 perc alatt ki tudok menni érte.

És óriási meglepetés, hogy 2 napja rengeteg látogató érkezik az oldalamra, köszönöm nekik, hogy benéztek. Ha tetszett a blogom, vagy valamelyik bejegyzés, recept, kérlek hagyjatok egy-egy jó szót, vagy javaslatot, bármit nekem. :) Köszönöm!

Szólj hozzá