2017. feb 03.

Cukormentes, szénhidrát-csökkentett morzsakeksz (kekszmorzsa)

írta: FitRea
Cukormentes, szénhidrát-csökkentett morzsakeksz (kekszmorzsa)

Kedves Olvasóim!

Tegnap este nem jelentkeztem, mert nem volt türelmem este már megírni egy teljes bejegyzést, és gondoltam úgyis lesz időm délelőtt az irodából jelentkezni. Az elmúlt napom fantasztikusan sikerült, több okból kifolyólag. Nagy nehézségek árán a futár megtalálta az irodánkat, és megérkezett a várva várt Szafi Free csomagom, benne 4 fajta liszttel. Várakozás közben kitaláltam azt is, hogy anyukámnak nem csak a csomag kenyérlisztet ajándékozom oda szülinapjára, hanem rendhagyó módon torta helyett sütök neki egy fél kilós kenyeret, kötök rá masnit, és vasárnap viszem neki haza, hogy végre ehessen egy egészséges, remélhetőleg finom kenyeret. Akár vacsorára is. Mindig azt a fránya kenyeret akarja enni, de persze mindig lebeszélem róla, egyenlőre sikerrel.

Nagymamám meg úgy gondolta, hogy fogyókúrázik, és nem eszik… A lehető legrosszabb döntés. Tegnapelőtt már nem evett vacsorát, és tegnap délig egyáltalán nem is evett semmit. Aztán meg majdnem rosszul lett. Hiába mondtuk neki már 2 hete is, hogy csinálja a 21 napost, mert hatásos, hát miért is hallgatna ránk!? Helyette lesegeti a mérleget, és nem eszik. Pedig a vacsora is fontos, a reggeli meg méginkább. Épp ezért most összeraktam neki azt a receptgyűjteményt, amit a kezdetekkor elkezdtem elkészíteni saját fotókkal, megjegyzésekkel, meg mellékelem Béres Alexandra diétáját, aztán hétvégén megpróbálunk anyukámmal értelmet beléverni, mert ezt így nem lehet. Én sem éheztem soha, meg ha éhezik, azzal nem feltétlenül fog ugye fogyni…  Nyilván a sport nála ki van lőve, majd esetleg tavasztól eljár bringázni, de addig nem koplalhat. Ha ezt előbb hallom, rendelek neki is Szafi cuccokat.  Na majd legközelebb..

Aztán még van történetem a számotokra. :D Nagy ráérésemben folyton recepteket gyűjtök, és találtam egy kekszreceptet, ami képen olyan jól mutatott, hogy gondoltam, megsütöm. Édességnek vagy reggelinek, az már mindegy. Szándékosan nem mondom meg, honnan van a recept, de elmondom mi történt.

Hozzávalók:

25 dkg kókuszzsír
25 dkg liszt (nekem 20 dkg zabliszt, és 5 dkg Szafi Szénhidrátcsökkentő)
édesítő, vaníliás nyírfacukor, maréknyi kókusz
3 csomag főzős pudingpor (harmada vaníliás, a maradék csokis volt)

A recept szerint a kókuszzsírt habosra kell keverni az édesítővel, majd mehet bele minden egyéb is. Gyanús volt, hogy ez hogy a fenébe marad meg kekszformának, ugyanis amint elkezdtem dióméretű golyókat gyártani, már olvadt is a kezemben a zsír. Rátettem szilikonos sütőpapírra, és villával kilapítottam, hogy szép, dekoratív kekszecskéket kapjak. 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, és abban a pillanatban elkezdett szétterülni, majd folyt, folyt és végül egy tepsi alakú nagy lapos négyzetté olvadt az egész. :D  25 percet sütöttem légkeverésen, de mivel teljesen vékony lett, így esélytelen volt, hogy négyzetekre vágva darabokban kiszedhessem a tepsiből, így kiskanállal kell enni, de végülis ehető. Tesómmal felfedeztük tehát a morzsasütit, tenni kell rá egy kis mogyorókrémet vagy lekvárt, és reggeli tej, kakaó, kávé mellé teljesen szuper. Mindenesetre egy minimális szénhidrátot tartalmazó, cukormentes valamit sütöttem. :D Ha esetleg valaki tudja, hogy mi lehet a hiba, az írja meg nekem, legyen szíves, mert elképzelni nem tudom, hogy hogyan lehetett ez. Vagy kimaradhatott valami az eredeti recept hozzávalóinál? Annyira vicces, hogy húgommal fél órát nevettünk, de ha ránézek a morzsára, még most is nevetnem kell. Na ezért szoktam én mindent lefotózni, ha netes receptből sütök, mert tuti nem olyan lesz, mint a képeken. :D Ebből érdemes lenne egy „Elképzelés és valóság” képet összevágni…

Egyébként mivel elég zsíros, arra is gondoltunk anyukámmal, hogy egy pici lekvárt hozzátéve golyókat kellene belőle formázni, és ehető is lesz, mint kókuszgolyó, csak másképp. Lehet, hogy ma délután megpróbálkozom vele. Rontani már nem sokat lehet rajta. :D Ha siker koronázza a próbát, hozok róla fotót nektek.


Hétvégére is tervezek sütés-főzést, még a diéta alatt találtam egy nagyon jól hangzó, és videón igen jól mutató kaját, ami Csirkés-babos töltelékkel megpakolt Tortilla feltekerve, Enchilada szósszal. Ez lesz az ebédünk, joghurt.pngdiétás hozzávalókkal, házi készítésű tortilla-lapokkal. Illetve a desszert fánk lesz, mert nem bírom ki, hogy ne próbálhassam meg az új Fánklisztemet. És hozzá cukormentes eperlekvár készül chia maggal, amit már régóta tervezek, és mivel párom nagyanyjától kaptunk egy doboz fagyasztott epret, megpróbálom finom lekvárrá varázsolni. Mindenről készül majd fotós dokumentáció, így jövő hétre is szuper receptes bejegyzéseket tartogatok.

Egyébként találtam a Cserpesnél cukormentes cuccokat, és annyira jó, mert így mentesen ihatok kakaót, ehetek joghurtot, stb. Igaz, hogy laktózmentes, ami annyira nem fontos számomra, de mivel cukortól is mentes, így szuper reggeli.

Szép, tavaszias hétvégét kívánok Nektek, vasárnap jelentkezem!

 

 

 

Szólj hozzá