2017. júl 03.

Szénhidrátcsökkentett paleo keksz

írta: FitRea
Szénhidrátcsökkentett paleo keksz

Sziasztok!

A hétvége eseménymentesen lezajlott, takarítás volt, tegnap este meggymagozás, de program egyébként nem volt. Viszont annyi meggyet kaptunk, hogy anyukám befőzése mellett jutott nekem is tisztán 2 kg, úgyhogy ma meggy dzsem készítés lesz az esti feladat. Amit nem is bánok annyira, mivel az eperlekvárom rohamosan fogy, de már barackkal is tervezek, aztán meg szilvával, és ha mindből lesz egy pár üveg, akkor talán jövő évig kitart majd.

Tegnap aztán kiderült, hogy menni kell vendégségbe, úgyhogy pár szelet sütemény lecsúszott, viszont épp ezért nem voltam este már éhes, így a vacsorát kihagytam. De hétfővel határozottan állok a diéta mellett, most már augusztusig nem fog becsúszni cukor és fehér lisztes étel, a hónap közepi családi bulira készülök diétás desszerttel, hogy legyen mit nassolni. A hétre már készen van a kókusztekercs, a diós keksz, viszont ma gőzgombóc lesz az uzsonna és édesség, aztán még tervezek túrós-meggyes rétest is, mert talán abból is marad két napra nasi. 

20170702_125122-02.jpegA keksz receptjét mutatom is, ízre és állagra is teljesen tökéletes keksz lett, csak az egyik sütetet majdnem elégettem, sok volt neki az írt 35 perc, erre figyeljetek, ha sütni készültök!

  • 200 g Szafi Reform szénhidrátcsökkentett kenyér és péksütemény lisztkeverék 
  • 120 g őrölt dió
  • 30 g 1:4 édesítő
  • 1 csipet só 
  • fahéj
  • 40 g frissen facsart citromlé
  • 100 g folyékony kókuszolaj
  • 160 g víz

Mérjük ki és külön edénybe keverjük össze a folyékony és a száraz hozzávalókat. Ezután öntsük őket egybe és gyúrjuk össze. Pihentessük 10 percig. Ha letelt a pihentetési idő, gyúrjuk át a tésztát és nyújtsuk 0,5 cm vastagra. Szúrjuk ki tetszőleges nagyságú pogácsaszaggatóval, majd mintázzuk meg keksznyomdával (ez el is maradhat, mert sütés után alig látható). Sütőpapírral bélelt tepsin180 fokra előmelegített sütőben (alsó – feslő program) max. 35 perc.

(Bár nem lett életem képe, de tegnap erre futotta csak.)

Az edzés ma folytatódik, lesz egy Jump Zóna, amit nagyon utálok, az egyik legjobban utált gyakorlatsor ez, aztán lesz az új kardiós-erősítős videók közül egy comb-popsis feladatsor, lesz egy has-derék fitballos edzés és egy has-kar basic köredzés. Azt vettem észre, hogy az új videók, amik teljes hosszúsággal vannak fent youtuben, sokkal jobbak, én például sokkal jobban élvezem őket, mint azokat, amiken be van mutatva a feladat, aztán ismételgethetem négy körben. Pedig időtartamban ugyanannyi, vagy a régebbiek még lehet, hogy rövidebbek is, nekem mégis jobban bejönnek az újabbak. A mai egyébként egy elég hosszú edzés lesz, szerintem előre számolgatva kitölt majd egy órát, de mielőtt nekiállnék dzsemet főzni, letudom, aztán az este többi része szabad lesz.

Holnap ismét jelentkezem, szép hetet kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá