2017. jan 17.

Diétás Bocitorta - Szülinapi sütés-főzés

írta: FitRea
Diétás Bocitorta - Szülinapi sütés-főzés

Kedves Olvasóim!

A hétvégi bejegyzés kimaradt, mivel nagyon sok dolgom volt. Ilyen sűrű hétvégém már rég nem volt, azt sem tudtam, merre induljak. Pénteken korán hazaértem munkából, és arra jutottunk anyukámmal, hogy a torták-sütik piskótáját még aznap megsütjük, hogy előbbre lehessünk. Így is lett. Két fajta sütit készítettem, ezek jórészt a családnak készültek. Megcsináltam a Nők Lapja Konyhában olvasott Túrós-erdei gyümölcsös bombát, illetve egy Gesztenyés-gránátalmás süteményt. A piskótákban nem mertem változtatni, mivel így sem a legolcsóbb receptek voltak. És a félelem, hogy elromlik, túlnőtt rajtam, szóval egyáltalán nem lettek diétásak. Pénteken ennyire jutottunk. Szombaton reggel elvittük tesómat nyelvvizsgázni, és amíg ő írta a vizsga feladatsort, mi bevásároltunk. Délután hazaérve megebédeztünk – mert a szombati ebédet is megcsináltam péntek este, ami lecsós-kefires csirkemell volt. Aztán nekiláttunk a krémek elkészítésének.  Szintén a normál változatok készültek, pudingos-gyümölcsös-vajas változatban. A bombát pedig megértettem, miért nevezik bombának. Kirobbanó lett. A sikere is hasonló volt, de a készítésnél szó szerint kirobbant. Az erdei gyümölcsöt le kellett turmixolni, és bár én botmixerrel terveztem, anyukám azt mondta, tegyem a turmixba. Viszont elég sok leve volt, és hiába fogtam én a turmix tetejét, ahogy beindult a gép, abban a percben fellökte a fedelet és beterítette a konyhát a gyümölcspép. :D

Végül aztán sikeresen elkészült, a gesztenyéssel pedig nem volt semmi incidensem. És hogy ne maradjon senki cukormentes sütemény nélkül, végül is elkészítettem egy harmadik fajta sütit, amit a múlt héten interneten találtam. Most ennek a receptjét írom le nektek, és teszek hozzá képet is majd otthonról, mivel erről az egyről készítettem fotót.

Diétás Bocitorta

bocitorta.pngHozzávalók:

  • 250 g natúr krémtúró (ennek híján 245 g túrót összekevertem 1 ek. natúr joghurttal, míg krémes állaga nem lett)
  • 275 g zsírszegény túró
  • 3 ek. natúr joghurt
  • 40 g vaníliás pudingpor (Nyírfacukor márkájúból fél csomagot jelent)
  • 3 tojás
  • Édesítő (Eritrit – elég sok kellett bele, de nem méregettem, csak borítottam)

A túrókat összekevertem a joghurttal együtt. Amikor már krémesedett, beletettem a pudingport, majd a 3 tojást egyenként belekevertem a masszába, végül pedig édesítettem. 1/3 részét kivettem és belekevertem 2 ek. kakaóport, majd egy 18 cm átmérőjű tortaformába öntöttem, össze-vissza a kétféle színű masszát. Így nem csíkos lett, inkább tarka, ezért Bocitortának neveztem el. 175 fokon alul-felül sütöttem 20 percet, majd 150 fokon további 40 percet sült tortasütő funkción, de szerintem maradhatott volna alul-felül is. Lágy, puha torta lett, a kevésbé diétát igénylő rokonok tejszínhabbal ehették, illetve lehetett volna tenni bele gyümölcsöt is, de én azt kihagytam belőle.

Aztán szombat este osztálytalálkozónk volt, amire nagy nehezen elkészültem, bár a ruhámmal sokat vacakoltam, mert még nem sikerült annyira lefogyni, hogy nagyon szépen álljon rajtam, de azért elment. A vacsorám a tonhal-saláta helyett párolt zöldséges rizs volt, egy kis szelet rántott sajttal, illetve gesztenyepüré tejszínhabbal. Ennél jobbat nem tudtam választani, de ennem kellett. Aztán éjjel hazaértem, másnap pedig délelőtt még az ebédemet gyártottam, ami natúr csirkemell volt, sárgaborsópürével. Ebéd után jött a köszöntés, és megkóstolhattam a diétás tortámat. Elégedett voltam vele, bár anyukám aggódott, hogy nem lesz jó, mert sokféle hozzászólást olvasott a receptnél. Mennyiségre lehetett volna több, ha csak olyat sütünk, de éppen elegendő volt, és végre volt egy szülinapom, amikor nem maradt ránk egy hétig még a sütemény. A bomba egy szelet híján elfogyott, a gesztenyés sütit elvittem a kollégáimnak az irodába, ami szintén elfogyott, a diétásból meg maradt kb. másfél szelet, amit még tegnap öcsémmel elosztottunk, és ennyi volt.

Viszont a menüvel hadilábon állok. Vasárnap este már kinek lett volna kedve ebédet gyártani? Senkinek. Úgyhogy a reggeli muffin helyett lett kakaós zabkása, mint ahogy ma is, ebédre az ananászlé megvolt, illetve pár darabka csirkemellet ettem, délután szinte semmit, vacsorára pedig a tzatzikit gyors megoldással készítettem – 2 szelet pulykasonkát, egy szelet sajtot összetekertem, ettem mellé 10 szelet uborkát, és utána megettem egy natúr joghurtot. Aztán kiderült, hogy nincs a fagyasztóban hal, így a mai kaja is furára sikeredett. A reggeli szintén zabkása volt, ebédre hoztam egy konzerv tonhalat, kizárólag sós lében. Uzsonnára otthon eszek majd almát, vacsorára pedig karfiolsaláta lesz. Aztán holnap pedig gyümölcs-zöldség nap kukoricával, répával, zellerrel.

Bár azt terveztem, hogy hétvégén edzek, és az első két edzést behozom, nem jött össze a sok és fárasztó program után. Tegnap is már fél 8 volt, amikor oda értem, hogy tornászni volt időm, de csak fetrengtem az ágyon, és győzködtem magam, hogy nem tudom megcsinálni, nincs kedvem, nincs erőm hozzá. Aztán végül eldőlt, elhatároztam, hogy nem csúszhatok, így megcsináltam. 20 perc volt, nem haltam bele, egy has-kar fókuszos edzés, és egy kis kar köredzés 3-3 körben. Ma fogalmam sincs hogy mi lesz, de megcsinálom.

Most már nem írok mást, mert hosszú lett így is a beszámolóm, de még van miről írnom nektek, úgyhogy holnap jelentkezem a fejleményekkel, mivel letelik a 2. hét is a diétámban. Plusz a következő heti tervekről is fogok írni nektek. Szép hetet kívánok Mindenkinek!

Rea

Szólj hozzá