2017. máj 27.

Pizzás croissant - lisztes élményeim

írta: FitRea
Pizzás croissant - lisztes élményeim

Sziasztok!

A tegnapi bejegyzést folytatva… Ez a Szafis péksütemény liszt valami csoda. Egy raktárnyi kéne belőle otthonra, de sajnos annyi nincs. Csütörtök este elhatároztam, hogy ne kelljen folyton sütögetni, legközelebb egy kiló lisztből gyártok kiflit, zsemlét, mindent, kisütöm, lefagyasztom és akkor csak elő kell venni. Ugyanis pizzás croissant készítettem, és természetesen a kritikus családomnak is kellett belőle, bár én azt terveztem, hogy kettőnk vacsija, plusz pénteki reggeli lesz belőle. Kisült a 8 db kisméretű croissant, abból kettő lett a szüleimé, egy a tesómé és a többit megettük párommal. Na ennyit a pénteki reggeliről. Szóval ez így nagyon nem éri meg, holott utána meg azt hallgatom, hogy annyira nem is volt jó, nem volt íze és a szokásos blabla… Apunak sem lehet soha jót csinálni. Ha sós, az a baja, ha nem sós, akkor íztelen. Tanácsom: akkor ne egyen! A szokásos bosszankodás után azért jóllaktunk, meg anyukámnak bejött a dolog, úgyhogy tényleg fagyasztós téma lesz. Illetve édes verzióban is ki fogom próbálni majd. Egyébként egy adagot lehet, hogy érdemesebb hat részre, nem pedig nyolcra osztani, mert akkor normálisabb méretű kiflik születnek, amiket rendesen meg lehet pakolni. Ezek most minik lettek, bár hozzá kell tennem, hogy nagyon szépen megnőttek, és nem is estek össze, mint sok más otthon készült péksüti. Úgyhogy elégedett vagyok a liszttel, és mindenkinek bátran ajánlom, aki eddig még nem próbálta. Viszont hiába a szénhidrátcsökkentett liszt, ez mégis csak pékáru, amit nekem nem kéne esténként ennem, mert meglátszik. Úgyhogy ez a hét kimegy, és a tervem, hogy vasárnap temérdek mennyiségű párolt zöldséget gyártsak natúr csirkemellel, ami aztán kiteszi a heti kajámat, az ebédemet és vacsorámat. Mellette pedig salátán fogok élni. A reggelim pedig lesz a Szafi által piacra dobott termékek valamelyike, a Quinoa kása, pékáru, vagy a szokásos zabpehely. És uzsonnára legfeljebb gyümölcsöt eszek. Aztán meglátjuk, meddig bírom ezt az elhatározást tartani. Ha ráunok a natúr dolgokra, akkor a B terv Béres Alexandra menüje, mivel 12 hétre van étrend-minta a honlapján. Már áttanulmányoztam, nagyrészt zöldség-hús variációk, de vannak nagyon jó rakott étel-receptek is.

Egyébként rájöttem, hogy miért ettem a héten minden délután. Valószínűleg alálőttem a kalóriáknak, és mivel nem ettem eleget, ez délutánra kiütközött, és így alakultak ki a falási rohamok. Az igazság az, hogy volt olyan nap, amikor délben vagy nem voltam éhes, vagy nem volt étvágyam vagy épp kaja nem volt otthon, amit megettem volna. De ezt is helyreállítom a héten. A további terv még az, hogy édességet CSAK cukormentesen eszek, azt is inkább csak heti egyszer, a hétvégén, amikor ráérek sütni. Például tegnap sajttortát gyártottam, saját recept szerint, remélhetőleg videóval együtt tudom mutatni, úgyhogy majd hozom nektek azt is. Addig is itt a croissant leírása:20170525_193005-01-01.jpeg

  • 200 g Szafi Reform CH csökkentett gluténmentes kenyér és péksütemény lisztkeverék
  • 4 g só 
  • 2 db M-es tojás
  • 4 db tojásfehérje
  • 20 g almaecet
  • 20 g folyékony kókuszolaj 
  • 70 g langyos víz
  • 1 csipet édesítő

Mérjük ki egy edénybe (a liszt kivételével) a hozzávalókat, keverjük el kézi habverővel, majd adjuk hozzá a lisztet és gyúrjuk össze. Pihentessük 10 percig. Addig keverjük össze a töltelék hozzávalóit.

  • 20 g paradicsompüré
  • 1 tojás sárgája
  • 2 g grill fűszerkeverék
  • 1 csipet édesítő
  • 1 csipet CH csökkentő rostkeverék

Ha letelt a pihentetési idő, gyúrjuk át a tésztát és osszuk 3 egyenlő darabra. Gyúrjuk össze a tészta darabokat lisztes felületen kis gombócokká. Nyújtsunk mindegyikből 28 cm átmérőjű körlapot. Kenjünk le egy lapot a töltelék felével. Rakjuk rá a 2. lapot és simítsuk rá a maradék tölteléket. Fedjük be a 3. lappal. Mivel nekem kicsi a nyújtólapom, ezért úgy nyújtottam ki a lapjaimat, hogy egymásra tettem őket és folyamatosan nyújtottam a töltelékkel együtt. Mikor már mind a három lap egymásra került a rétegezett tésztán nyújtottam még annyit, hogy az átmérője 34 cm legyen. 8 cikkre vágtam, majd feltekertem őket és kifli formára hajtogattam mindet. A tepsiben kenjük le 10 g vízzel elkevert 5 g tojássárgával. 180 fokon, alul-felül sütve, 35-40 perc alatt kész.

Tipp: Ne spóroljatok a tojásfehérjével, mert különben nem szárad ki teljesen a kifli. Én úgy gondoltam, sok a 4 tojásfehérje, elég bele 3 nagy tojásé, de kicsit nedvesnek tűnt így a belseje, mivel ugye a fehérje szárítaná.

Az edzést is letudtam, kétszer álltam neki tegnap, egy órát edzettem délután, majd még fél órát este. Így mára már csak 3 videó maradt, ami kb. egy óra: az "imádott" hát-popsi minikombós sorozat, egy alsótest edzés és a kedvencem, a FolkZóna kardió. Ezt még este megpróbálom végigcsinálni, és már csak egy hét marad a 12 hetes tervből, amit majd egy hét múlva elmesélek, hogyan is végeztem ki valójában. :)

Most egyelőre ennyi, nemsokára újra jelentkezem. Szép hétvégét nektek!

Szólj hozzá