2017. már 24.

Olaszos húsgombóc és palacsinta

írta: FitRea
Olaszos húsgombóc és palacsinta

Sziasztok!

A héten nem nagyon jelentkeztem, aminek az oka az, hogy elért valami nyavalya, és elég rossz a közérzetem már 3. napja. Éjjel is alig aludtam, szerintem lázas is voltam, de ennek ellenére dolgozom, mert nem maradhatok otthon. Az sem biztos, hogy jót tett ennek az egésznek az, hogy szerdán egy órát tornáztam, tegnap pedig egy barátnőmmel fagyizni voltam. Viszont emiatt el is maradt a csütörtöki torna, ami elég nagy probléma, mert már így is volt pótolni valóm, most meg még jött hozzá… De a hétvégén, ha belehalok, akkor is megcsinálok mindent, ami kimaradt. Kezdve este a maival. Aztán holnap délután pedig megcsinálom a tegnapit és akkor egyenesbe jövök.

20170315_124512-02-01.jpegA receptekkel is tartozom még, azok is halmozódnak, mindig jön új, és nem érem már utol magam, mivel nem minden nap jövök. Ezért ma kettő receptet is megosztok veletek, egy ebédötlet, desszerttel együtt. Az olaszos húsgombócot a múltkor készítettem el, nagyon tuti ötlet, ha már unjátok a szokásos spagettit. Kicsit kevés volt 5 embernek, de jó volt. A desszert pedig palacsinta. A múltkor este úgy megkívántam a palacsintát, hogy muszáj volt sütnöm. Mivel este volt, a fő szempont az volt, hogy minimális szénhidrátot tartalmazzon. Ezért ilyen is lett. Másfeles adagból 15 kisebb méretű palacsinta sült ki. Mutatom a recepteket hozzá:


500 g darált húst fűszereztem sóval, borssal, oregánóval, bazsalikommal. Hozzáadtam 2 db tojást és kb. 10 evőkanál zabkorpát. Golyókat formáztam és sütőpapírra tettem őket. Előmelegített sütőben kb. 200 fokon 25-30 percig sütöttem. Míg sültek a gombócok, elkészítettem a Szafi Fitt bolognai szószt, a leírás szerint, végül a kész gombócokat hozzáadtam a szószhoz és még 2-3 percig főztem. Szénhidrátcsökkentett spagettivel fogyasztottuk.

20170317_190123-01.jpegA palacsinta hozzávalói:

  • 4 db S méretű tojás
  • 4 kis kanál (kb. 16 gramm) Szafi Fitt szénhidrát csökkentő lisztkeverék 
  • csipet édesítő
  • kb. 1,2 dl mentes víz

Nem is lett sűrű, nem is lett folyós, épp jó állagot sikerült elérni, viszont a sütésnél figyelni kell, hogy csak akkor akarjuk megfordítani, amikor már jól megsült az egyik fele, mivel egyébként szakadni fog.

A héten megérkezett a LifeT!LT csomagom is, de mivel elég beteges vagyok, és ma még az orvoslátogatás eshetőségével is számoltam, ezért nem kezdtem el szedni semmit, meglátom, hogyan alakul az egészségem, és ha holnap már jobban leszek, nekiállok a bogyószedésnek. Aztán egy hónap múlva remélhetőleg elérem az álomalakot, bogyókkal, edzéssel és visszafogott étkezéssel. Mert mostanában nem nagyon sikerült ezt megvalósítani. Folyton valami édességet ettem délután… De holnaptól majd zöldség-húsevés kezdődik.

Szép hétvégét kívánok Nektek!

 

 

Szólj hozzá