2017. már 10.

Kakaós csiga - kevés szénhidráttal

írta: FitRea
Kakaós csiga - kevés szénhidráttal

Kedves Olvasóim!

Mindenek előtt sok szeretettel köszöntöm az új látogatókat és az új követőimet! Remélem, találtok magatoknak sok-sok ötletet, inspirációt a blogomon.

Megint elmaradtam, de egyszerűen nem tudok többször jönni, mivel sok a dolgom. Munkában sem volt már napok óta megállásom, szinte szünet nélkül jöttek a feladatok, de azt mondják, minden kezdet nehéz. Előbb-utóbb majd alábbhagy az egész, és akkor meg unatkozni fogok. Itthon meg a feje tetején áll minden, hiszen megváltozott kicsit a felállás. És a létszámbővülés miatt néha segítenem kell – vagy inkább helyettesíteni – a konyhában. Ami azt jelenti, hogy nem elég, ha csak magamnak sütögetek kaját. Például a minap arra gondoltam, hogy sütök magamnak reggelire kakaós csigát, mert azt kívántam már napok óta. El is készítettem egy adagot, mire anyukám közölte, hogy ennek nekiállnak és nem lesz reggelire, úgyhogy ha enni akarok, süssek még. Hát mondom, köszönöm szépen. Megsütöttem a második adagot a drága Szafis lisztemből, és szerintetek mi lett az ítélet? Nem elég édes, fura ízű, olyan mintha nem sült volna meg… Csak azt nem tudom, hogy akkor miért nem sütnek maguknak olyat, amilyet akarnak, ha úgyis tudják, hogy az enyém milyen lesz… Na mindegy, így lett egy zacskó csigám reggelire a forró csoki mellé. Ma pedig mivel böjt van, ezért húsmentes ebéd kellett, így rögtönöztem apukámnak és magamnak egy rakott karfiolt, amit bulgurral kevertem meg, öntöttem rá mustárral, sóval, borssal elkevert joghurtot és minden réteget jól megszórtam reszelt sajttal. Az én diétámba is belefért, húsmentes is volt, meg apukám is megette – csak a karfiolt kevesellette benne, de megvallom, azt én is. Sajnos fagyottan sokkal többnek tűnt, mint mikor már megfőtt. De ízre teljesen jó lett. Holnap pedig egy kis nőnapi buli lesz a barátnőimmel, ezért ma délután sütit készítettem, egyenlőre érik és hűl a hűtőben, hogy vágható állapotba kerüljön, aztán holnap lefotózom, és majd hozom a receptjét. Az illata és kinézete szuper, remélem az íze is hasonló lesz.

És akkor a sütés-főzés után még az edzés sem maradhat el, amit megnyújtottam, és most már 60-70 perces napi adagjaim vannak. Hát mit ne mondjak… elég durva. Tegnap például egy „villám kardiót” toltam, de mire végeztem, azt hittem kiköpöm a tüdőmet. Az edzés után szabályosan fájt a levegővétel… De leküzdöttem. Egyedül szerdán maradt ki az edzés, mivel olyan gyomorfájásom volt, hogy nem kísérleteztem a tornával, hátha rosszul sül el. Viszont nem hagyom ki, a vasárnapi pihinapot kihasználom a pótlásra. Ma keményen edzettem combra-popsira, azt hiszem holnap megint iszonyú izomlázam lesz, mint ahogy ez történt a hét elején is. :D De kell, mert ettől érzem jól magam.

20170308_174601-01.jpegÉs hogy ma se maradjatok recept nélkül, megmutatom, milyen kakaós csigákat sütöttem reggelire. Valóban érdekes az íze, mivel ilyen a liszt, de szerintem ha több édesítő került volna bele, akkor elnyomta volna.

  • 60 g Szafi Fitt -CH szénhidrát-csökkentő lisztkeverék 
  • édesítő ízlés szerint
  • csipet só
  • 1 g szódabikarbóna
  • 40 g langyos tejszín
  • 70 g langyos víz
  • 2 db tojás

A száraz és folyékony hozzávalókat külön edényben keverjük össze, majd öntsük őket össze és gyúrjuk egyneművé. A tésztát szilikonos lapon kinyújtottam és vízzel és édesítővel elkevert holland kakaóval kentem meg, majd feltekertem és csigákat vágtam belőle. 190 fokon max 30 perc alatt elkészült.

Nem tudom, mikor jelentkezem legközelebb, de hozok még nektek receptet, és heti 2-3 alkalommal igyekszem jönni továbbra is. Szép hétvégét kívánok nektek!

 

Szólj hozzá