2017. feb 21.

Túró rudi szelet

írta: FitRea
Túró rudi szelet

Sziasztok!

Ismét elkezdődött egy hét, és végül tegnap este már nem értem ide, mert kicsit tovább tartott a kirándulás, mint terveztem. Viszont nagyon sok dolgot tudtam meg a hétvége alatt, így gondoltam ezzel kezdem ma a beszámolómat. Szafi élőben válaszolt meg kérdéseket, és elmondta, hogy hogyan kell számolni a kalóriákat, mi mennyi, stb. Például, tudtátok, hogy 1 gramm szénhidrát és 1 gramm fehérje is 4 kalória? 1 gramm zsír 9 kalória, míg 1 gramm rost csak 2 kalóriát tartalmaz. Sokan számolják ezt, hiszen ezzel is lehet fogyni, és ahogy Szafi elmondta, ő is sikeresen lefogyott 10 éve ennek alapján. Javaslata szerint egyénileg kell beállítani a tápanyagigényeket, mely nagyon sok dologtól függ, de ha valaki belövi a napi 1500 kalóriát, és egy hét után beindul a fogyása, akkor az jó. Ha a hétvégére felfalná a hűtőt, akkor túl alacsonyra sikerült tenni a lécet, ha pedig nem érzékelni a fogyást, akkor kicsit magasabbra ment. Igazából csak tudni kell olvasni, és mindenki ki tudja számolni az elfogyasztott kalóriák mennyiségét, hiszen rajta van minden étel csomagolásán. De vannak remek alkalmazások is, melyek segítenek ebben. Én is letöltöttem egyet, és most ezzel tartom számon, hogy melyik nap mennyit eszek. Aztán egy hét múlva meglátjuk, történik-e valami a súlyommal.

A hétvégén, meg hétfőn kipróbáltam a Szafis termékeket, amiket vásároltam. A forró csokiról már írtam nektek, továbbra is változatlan a véleményem. Finom, krémes, édesítésre szorul, de tökéletes reggeli. Illetve a negyedannyi cukorhelyettesítő is kiállta a próbát, valóban elég belőle kevés egy-egy sütibe. Tegnap pedig a bounty-krém porját próbáltam ki, az volt az uzsonnám egy kiwivel. A csomagolás hátulján lévő receptet követtem, viszont nekem egy kicsit túl édes és tömény volt, meg sok is, így legközelebb fele adagot csinálok csak meg. Úgy is bőven elég lesz, és még tovább is tart, mert az 5 adag helyett 10 is kijön belőle.

Szombaton pedig megsütöttem a Túró rudi szeletet, ami nagyon jól sikerült, pikk-pakk elfogyott, az utolsó pár szeletet tegnap ettem meg, de ugyanolyan puha volt a piskótája, mint frissen. Íme a recept:

  • 20170218_171310-01.jpeg4 tojás
  • 4 evőkanál víz
  • 2 evőkanál negyedannyi cukorhelyettesítő 
  • 4 evőkanál zabpehelyliszt 
  • 2 evőkanál Szafi Fitt holland kakaópor 
  • 1 kk. sütőpor

A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját a “cukorral” habosra vertem, majd robotgéppel hozzákevertem a vizet, és az előzőleg összekevert kakaós, sütőporos lisztet. A fehérjét kemény habbá vertem, majd óvatosan a kakaós masszához forgattam. Kisméretű tepsiben 170 fokos légkeveréses sütőben 20-30 perc alatt megsütöttem. Mivel vékony lett a tészta, így a töltés miatt sütöttem még egy ugyanilyen lapot.

A túrókrémhez összekevertem robotgéppel 250 g túrót,150 g joghurtot, 1 ek. steviát és 1 ek. eritritet, 1 evőkanál zabpehelyet és egy kicsi vaníliás cukrot. Ezt rákentem az egyik piskóta tetejére, tettem rá erdei gyümölcsöt, rá a másik piskótalapot, és végül gőz felett kókuszolajjal megolvasztott étcsokival kentem le a tetejét. Talán még frissen nem is annyira érződött túró rudinak, de tegnap teljesen arra emlékeztetett az íze. Finom, laktató, hamar elkészül, ez az új kedvenc.

A hétre egyenlőre nincsenek komoly terveim, majd jön magától, hogy épp milyen kedvem lesz. Az tuti, hogy egyik nap pizzát sütök, de kellene még reggelire is készítenem valamit. Holnap jelentkezem a fejleményekkel. 

Kitartást a hétre!

Szólj hozzá