2017. feb 16.

Zabból császármorzsa

írta: FitRea
Zabból császármorzsa

Kedves Olvasóim!

Még mindig nem fogytak el a receptek, sőt, mire kifogyna a tár, mindig újratöltődik. A hétvégi alkotások sora ma
befejeződik, viszont a héten már sütöttem új dolgokat, meg mire vége lesz a hétnek, sütni fogok még sütiket, úgyhogy bőven lesz miről írni a jövő héten is. Hétvégén, illetve hétfőn nem leszek itt, mert szabin leszek, és látogatóba megyek a volt kolléganőimhez, de kedden újult erővel, új receptekkel jelentkezem majd. Na de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még csak csütörtök van. 

Az edzésről csak röviden írok megint, mivel semmi extra nem történik, szépen csinálom az előírtakat, bár hetente több nap is akad, amikor úgy érzem, nem fog menni, nincs kedvem átöltözni, megmozdulni meg úgy egyáltalán semmihez nincs hangulatom a fetrengésen túl. Aztán végül sok időhúzás után elhatározom magam, és amikor már rajtam van a tréning nacim, nincs megállás, végignyomom a napi 20-30 percemet, hol jobban szenvedve, hol kevésbé keserves stílusban.

A cukrászkodás viszont annál jobban megy, mindig kitalálok valamit a család nagy örömére. Vagy ha épp nem én sütök, akkor tesókám áll neki valaminek. Szombaton például eszembe jutott, hogy nagyon rég ettem már császármorzsát, és sürgősen kellett nekem egy adag, így annak álltam neki. Szerencsére hamar kész van, és diétás verzióban is nagyon finom, szinte olyan, mint az eredeti, amit nagymamám szokott készíteni nekünk. Rápakoltam a maradék cukormentes házi eperlekváromat, és nagyon finom, kiadós ebédem volt. Sőt, még maradt is, párom is evett belőle aznap ebédre, anyukám hétfőn fogyasztotta, és én még kedd este nassoltam belőle, bár akkor már nem biztos hogy ilyet kéne enni, de erre vágytam. Mutatom a receptet is hozzá, ismét egy saját fotóval:

20170211_115848-01.jpegHozzávalók:

  • másfél bögre apró szemű zabpehely 
  • másfél bögre zabpehelyliszt 
  • 1 bögre zsírszegény tej
  • 1 bögre víz 
  • 1/2 kk. só
  • 4 csapott evőkanál édesítő
  • 2 tojás

A hozzávalókat összekeverjük, majd kevés kókuszolajon teflonserpenyőben megsütjük. Sütés közben néhány percenként megkavarjuk, fakanállal kisebb darabokra aprítjuk. 

20170211_115516-01.jpegNekem otthon épp elfogyott a zabpelyhem, de volt zabkorpám, így azzal készítettem, viszont abból nem tettem bele másfél bögrét.Ha nagyon folyósnak találjátok, akkor adjatok még hozzá zabpelyhet, korpát. Ebből a mennyiségből lett kb. 5 adag császármorzsa, sok az alapanyag, nagy serpenyőt válasszatok a sütéséhez. És a sütésnél türelmesnek kell lenni, mivel a nagy adag nehezen szárad ki, de ki fog. Én is türelmetlen vagyok, de kavargattam egy darabig, aztán jó lett. Jó étvágyat hozzá!

 És ne feledjétek a játékot!

Játékszabályok:

1. Hagyj egy kommentet bármely bejegyzésem alatt, neveddel és email-címeddel.
2. Várj és nézz vissza minden nap!

Nyeremény : Szafi édességcsomag
Határidő: 2017. április 9. vasárnap 24:00
Sorsolás: 2017. április 10. hétfő 21:00

Szólj hozzá