2017. feb 15.

Keksz farsangi kivitelben

írta: FitRea
Keksz farsangi kivitelben

Sziasztok!

A mai nap ismét egy kekszes recepttel jelentkezem, mert a múltkori kudarcot vallott keksz után szerettem volna valamit ropogósat készíteni. Addig keresgéltem a neten, míg a RecepTerápia oldalon rá nem bukkantam egy szupi leírásra, amely szintén egy Szafis recept volt. Legközelebb még jobban fog sikerülni, van még rajta finomítani való. Ugyanis harmadnapra olyan kemény lett, hogy alig lehetett harapni. Én dupla hozzávalóból csináltam és kb. 60 db kör alakú kekszem, egy szív és a képen látható 2 db álarc forma jött ki belőle.

img_20170212_174233.jpgHozzávalók (10-12 darabhoz):

  • 120 g Szafi Free világos piskóta lisztkeverék 
  • 25 g Szafi Fitt eritrit
  • kis csipet só 
  • 15 g citromlé
  • 30 g folyékony kókuszolaj
  • 40 g langyos víz
  • 1 tk mézeskalács-fűszer 

Keverjük össze külön edényben a folyékony és száraz hozzávalókat, öntsük őket egybe és gyúrjuk össze. Kicsit pihentessük, majd gyúrjuk át a tésztát. Ezután szilikonos nyújtódeszkán nyújtsuk ki kb. 1 cm vastagra és szaggassuk ki a kívánt formákra. 180 fokon alul-felül sütve 15-20 perc alatt elkészül.

 Mindentől mentes, finom mézeskalács ízű kekszet kaptam, de legfeljebb 2 napig állt el ehető keménységűen. Lehet, hogy kevés volt bele a kókuszolaj. 

Holnap ismét jövök egy recepttel, de addig se feledjétek a játékot!

Játékszabályok:

1. Hagyj egy kommentet bármely bejegyzésem alatt, neveddel és email-címeddel.
2. Várj és nézz vissza minden nap!

Nyeremény : Szafi édességcsomag
Határidő: 2017. április 9. vasárnap 24:00
Sorsolás: 2017. április 10. hétfő 21:00

Szólj hozzá