2017. feb 10.

Diótello - avagy Nutella másképp

írta: FitRea
Diótello - avagy Nutella másképp

Sziasztok!

20170208_173908-01.jpegAhogy ígértem, ma is hoztam nektek egy kipróbált receptet. Egy instagramon általam követett lány osztotta meg a receptjét a világgal, onnan szereztem én is, és mivel nagy Nutella-rajongó vagyok, kipróbáltam. Senki ne gondolja azért, hogy ez teljesen a Nutella világát adja vissza, mert ízre sem és állagra sem lesz olyan. De egy egészségesebb változatnak megfelel, akármennyire is különbözik. 

Hozzávalók:

30 dkg dió (darálva)
1 dl tej (1,5%-os)
0,5 dl kókuszolaj
2-3 ek holland kakaó
ízlés szerint édesítő

Folyamatosan turmixolva mindent összekeverünk, és kész a krém. 

20170208_173539-01.jpegA recept feltalálója legalábbis ezek alapján dolgozott. Én kicsit változtattam. Tejből kb. mégegyszer ennyit beletettem, és a kókuszolajból is közel a duplája került bele, hogy kenhetőbb állaga legyen, de még így sem lett folyós. Édesítőből én kb. 5 evőkanál eritritet és még 4 evőkanál xilitet is beleborítottam, viszont nem lett annyira édes, és másnap már nagyon érezhető lett benne a dió íze is. Legközelebb a fő összetevőből csak 20-25 dekát teszek bele, szerintem az is bőven elég lesz. Aztán meg robotgéppel kevertem ki, mivel sem aprítógépbe, sem turmixgépbe nem fért bele, amikor meg belefért volna, a gép nem bírt vele. Minden esetre elkészült, 2 kis üvegnyi masszát kaptam, ami jó a reggeli abonettre, vagy egy reggeli croissant töltelékeként, palacsintába vagy sütibe, tehát felhasználható igazából bárhogy.

Holnap egy MEGLEPETÉSSEL készülök nektek, illetve egy örömhírrel - legalábbis számomra nagyon nagy boldogság volt. Gyertek vissza délelőtt, és minden kiderül! Megéri!

Szép hétvégét kívánok nektek!

Szólj hozzá