2017. máj 22.

Kirándulás a Bakonyban

írta: FitRea
Kirándulás a Bakonyban

Kedves Olvasóim!

Ez egy extra bejegyzés lesz, mivel sok köze nincs az egészséges életmódhoz, legfeljebb az, hogy a természetben jártunk. A lényeg, hogy szombaton kirándulni indultunk, erről hoztam egy rövid beszámolót.

20170520_091112-01.jpeg

20170520_110828-01.jpegReggel fél 8-kor indultunk, első állomásunk Zirc volt, ahol az arborétumot jártuk be a délelőtti órákban. Az időjárás nem volt túl kellemes, rövidnadrágban mentem, illetve egy ujjatlan, egy pulcsi és a nemzeti parki éveimből mentett polár mellényem volt rajtam. Felül nem fáztam, a lábszáramnak viszont nem volt melege. 20170520_111221-01.jpegSzóval bejártuk az arborétumot, és szereztem egy nagyon helyes kis madárkás kitűzőt, ami - mint később kiderült - egy őszapó. Az MME akciója keretében vettem, mely szerint, ha 500 forinttal támogatod az egyesületet, választhatsz ajándékba egy kitűzőt. Mivel nagy bagolyrajongó vagyok, meg a tájvédelemnél töltött időmben egyébként is megszerettem a madarakat, gondoltam befizetem ezt az összeget, és egy helyes kis kuvikot választottam ki a tábláról. Természetesen az egyetlen kitűző, ami elfogyott, az a kis bagoly volt, hát kellett egy másikat választani, így esett az őszapóra a sor.

20170520_092037-01.jpeg20170520_100056-01.jpegAz arborétumban, már az elején odatévedt mellénk egy fiatal cica, nagyon kedves, barátságos volt, és mivel magam is nagy macskabarát vagyok, egyből hívtam is magamhoz, ő meg jött is lelkesen, nyávogva és meg is simogattam, majd folytattuk utunkat, de később ismét hozzánk keveredett, pedig már a park túlsó felén járhattunk akkor. Ezek után a természettudományi múzeumban is körülnéztünk, ahol különböző madárfajokat csodálhattunk meg, bár én inkább nézném élve őket, mint kitömve. Itt is megtaláltam a legjobb részleget, ahol a baglyok sorakoztak. 

20170520_102226.jpg20170520_092426.jpgEbédre a bakonybéli Pikoló Étterembe mentünk, ahol előre meg volt rendelve az ebéd: húsleves, pikoló borda, vegyes köret, házi krémes. Én készültem persze, mivel tudtam, hogy ez lesz, így a leves után ültem egy sort, megettem a krémest, ami nagyon finom volt, aztán kimentem az étteremből, és a terasz részen, dohányzóasztalnál vagy akárminél, kibontottam a spenótos dobozt és két főtt tojás kíséretében megettem. Az uzsonna pedig a cukkinis brownie volt, amit még pénteken készítettem el. (A héten mutatom a videót is.) És hatalmas pozitívum, hogy a nap során mindössze egyszer kellett elmondanom, hogy NEM ESZEM MEG A HÚST! Nem kellett elismételnem sem ugyanannak a személynek kétszer, sem úgy, hogy minden környékemen ülő ezzel zargatott volna.

img_0087.JPGEbéd után bementünk a Pannon Csillagdába. Nagyobb létesítményt vártam, leginkább a filmvetítés tetszett, az tényleg jó volt, illetve a tárlatvezetés végén felmehettünk "nagy távcsővel" megnézni a Napot. Ami sütött ugyan, de nem túl melegen, felhők takarták, és a szél is egyre jobban fújt. Hazafele Bodajkon még megálltunk, hogy felmenjünk a Kálvária-dombra, amit meg is másztam, szép volt a kilátás, bár én az elmondások alapján jobbat vártam. Plusz olyan szélvihar kerekedett, hogy majdnem visszafújt a domb tetejéről, és lefele is épp csak, hogy nem lökött le. Jó kis huzatot kapott a fülem, aztán fél 6-ra hazaértünk.

20170520_163853-02.jpeg

Edzés hétvégén nem volt, mivel pénteken végre befejeztem egy hetet, a diéta véget ért, bár hozzáteszem, ebédre még mindkét nap betartottam az előírást. Ma jól el is rontottam a gyomromat, mert lecsós hús volt, a fene gondolta, hogy nem fog jól esni, pedig finom lett. Így most fél 10 környékén muszáj volt innom Neurosan port, mert éjjel is csak forgolódnék a gyomorfájás miatt, amin az sem segített, hogy itthon még ettem egy-két palacsintát, meg még egy kis sósat, meg még egy kis édeset.... A jövő hét lazább lesz evés terén, legalábbis ezt tervezem, aztán jön a június, és a lisztes-cukros dolgokat valahogy majd kizárom az életemből. Főleg a cukrosat, mert a lisztest csak helyettesíteni fogom Szafi lisztjeivel, ami már ugye eggyel jobb lesz.

Már csak két hét maradt a Burn Body Zóna edzéstervből, aztán a tornából is visszább veszek, heti 2-3 40 perces edzés, és heti 2-3 15 km-es tekerés. A bringázásról később még fogok írni, hogy miért is esett a választás rá, és mik a tervek.

Kitartást a hétre!

Szólj hozzá