2017. már 29.

Cukkiniből zsemle? Lehetséges!

írta: FitRea
Cukkiniből zsemle? Lehetséges!

Sziasztok!

Jelentem, még élek. Az ágyikómban fekve, sorozatokat nézve telnek a napjaim, most végre pótolhatok minden kihagyott sorozatot. Már rengeteget megnéztem az elmúlt két napban. Szerencsére a nagy betegség elmúlt, lázam hétfő óta nincs is, csak köhögök, semmi más. Az edzést még nem kísérlem meg, de már tervezgetem, hogyan is lesz. Most az az új ötletem, hogy ha minden jól megy, hétvégén megcsinálom azt a két napot, amit a múltkor ki kellett már hagynom, tehát egy csütörtöki és pénteki edzést. Aztán mivel úgyis egy teljes hét szünetet tartottam, nem pótolni fogok, hanem megy minden rendes ütemben, csak egy héttel majd tovább fog tartani a program. Reményeim szerint a végéig már nem lesz ilyen gondom, hogy el kell tolni egy újabb hetet.

20170319_180326-01-01.jpegSütni még nem éreztem kedvet magamban, viszont a múlt hétről maradt egy tartozásom, egy zsemlerecept, amit most megmutatok nektek!

  • 120 g zabliszt
  • 60 g Szafi Fitt szénhidrát csökkentő lisztkeverék
  •  3,5 g szódabikarbóna
  • 4 g só 
  • 2 db M-es tojás 
  • 1 db tojásfehérje
  • 110 g szoba hőmérsékletű víz
  •  100 g cukkini (reszelt súly)
  • 16 g citromlé

20170319_180302-01.jpegReszeljük apróra a cukkinit (levét nem kell kinyomni), öntsük bele a vizet, citromlét, üssük hozzá a tojásokat, majd dolgozzuk  egyneművé. Keverjük össze a száraz hozzávalókat, adjuk hozzá a folyékony anyagokat és gyúrjuk össze. Pihentessük 5 percig. Gyúrjuk át a tésztát zablisztes felületen, osszuk 6 egyenlő részre és formázzunk belőlük zsömléket. Rakjuk sütőpapírral bélelt tepsire és kenjük le a tetejét a maradék tojássárgával. Én még magokat is szórtam rá. Előmelegített, 210 fokos sütőben, alsó-felső programon 10 percig, majd 200 fokon további 25 percig süssük. Sütés közben kétszeresére nőnek a zsemlék.

Ez a zsemle volt az, ami végre ízlett mindenkinek. Csak megint kevés lett. Sajnos itthon vagyunk öten, és öt embernek ilyen mennyiséggel nem lehet sütni. De még mindig bosszant a dolog, hogy lefujjogják, meg nem ízlik nekik, rám marad, de én nem tudok annyit megenni, mert ugye süttetnek duplát, hogy ehessenek belőle, aztán meg nem kell senkinek. És azért a Szafis lisztek nem olcsók, akárhogy is nézzük. És én fizetem őket, tehát pazarolják az én drága cuccaimat. Ha meg valami jó, akkor meg megeszik, hiába sütöm magamnak. Most ez a zsemle is áldott kevés volt. Én összesen kettőt ettem belőle egyik reggel, kettőt anyukám vitt magával, holott magamnak és páromnak sütöttem első körben. Páromnak, akire ráfér egy kicsit a diéta. Direkt miatta álltam neki, hát neki sem jutott kettőnél több. Néha már nagyon szeretnék kiköltözni itthonról, hogy csak kettőnknek kelljen sütögetni, mert az sokkal jobban megéri nekem, meg akkor tényleg mi esszük meg és nem más...

Azt még elmesélem nektek, hogy a minap jól bevásároltam. Tescoban jártunk, és mivel itthon sehol nem lehet kapni pulykából darált verziót, hát kénytelen voltam máshol beszerezni. De hasonló a helyzet a zsírszegény túróval is. Szóval bementünk a boltba, és vettem 1,5 kg túrót, és 1,5 kg darált pulykát is, amik most a fagyasztóban várják, hogy sorra kerüljenek. Még nem tudom, mi lesz belőlük, de majd kitalálok valamit. A héten egyébként is mellőzöm a diétás menüt, mert erőt kell gyűjtenem, szóval hétfőtől lesz megint nagy hajrá, edzéssel, diétával, táplálékkiegészítőkkel. 

A héten akkor jövök legközelebb, ha sikerül valamit alkotnom, de lehet, hogy ez már csak a jövő hétre marad. Ha nem jönnék, akkor kitartást a maradék pár napra és jó pihenést a hétvégére!

Szólj hozzá