2017. már 14.

Hamis mézes krémes

írta: FitRea
Hamis mézes krémes

Sziasztok!

Megint kicsit elmaradtam, mert sosincs semmire időm. De hétvégén a barátnőimmel nőnapoztunk, beszélgettünk, ettünk-ittunk és mi mást is készíthettem volna e jeles alkalomra, mint Szafi diétás, cukormentes, szénhidrátcsökkentett édességet. Pontosabban hamis mézes krémest gyártottam, ami nem csak szép lett, de finom is.  A volt főnököm is befutott, és meglepődött, hogy mit csinálunk mi ott együtt, aztán megkínáltuk egy kis sütivel, amit mindig örömmel fogad. Ő is megdícsérte, mindenkinek ízlett, csupa pozitív visszajelzés volt. Sőt, a kritikus kishúgomnak is megfelelt, és kért volna még, de elvittem mindet.


20170311_112518-01.jpegÍrom először a receptjét, aztán utána majd a tapasztalataimat. 

  • 230 g Szafi Fitt nyújtható ÉDES liszt
  • 80 g tejszín
  • 100 g meleg víz
  • 160 g főtt meleg alma (főzve ennyi!)
  • Mézessüti-fűszer

A tejszínt a vízzel és a főtt almával összeturmixoltam, elvileg addig kell turmixolni, míg sűrű folyékony állaga nem lesz. Hát én nem láttam túl sűrűnek, de egy ideig azért nyomtam. Aztán ezt hozzáöntöttem a fűszerrel elkevert liszthez, és gyors mozdulatokkal összekevertem. Ezt a mennyiséget 2 egyenlő részre szedtem, és 2 egyenlő méretű téglalappá nyújtottam, amit 2 tepsiben külön-külön megsütöttem előmelegített sütőben 175 fokon 30 perc alatt, légkeveréses funkción. Ezután mindkét téglalapot még kettévágtam, így kaptam meg a 4 lapot.

  • 70 g Szafi Fitt gluténmentes tejbegríz ízű mix
  • 4 dl 1,5%-os tej
  • 30 g kristályos édesítőszer

20170311_112336-01.jpegEzeket hidegen összekevertem és tűz fölött addig kevergettem, míg besűrűsödött.

A megsült lapokat megkentem xilites sárgabarack lekvárral, majd a hamis tejbegríz krémmel, a legfelső tésztalapra pedig összeolvasztottam egy fél tábla 70%-os étcsokit, 1 dl tejszínt és egy kiskanálnyi kókuszolajt. Majd egy éjszakára a hűtőbe tettem, és másnap szeleteltem fel.

És akkor a tapasztalatom: Ha családnyi embernek készítettem volna, ez az adag kevés. Mivel 4 rétegnek kell lennie, ezért csak fél tepsire való sütit kell elképzelni. Tehát mégegyszer ennyi hozzávalóból jött volna ki egy tepsi sütemény, ami nálunk létszükséglet. A másik, hogy féltem, hogy a turmixgépem kilöki a folyadékos almát. Ami szerencsére nem történt meg. Mint írtam feljebb, a sűrűségét én kétségbe vonom, mert 5 percig nyomtam a turmixot, de nem láttam, hogy sűrűbb lenne a percek múlásával. És amitől még tartottam, ismerve a lisztek működését, hogy a forró folyadéktól egy iszonyú ragacsos tésztám lesz, amit majd nem győzök alálisztezni a nyújtáskor, még a szilikonos lapomon sem. Ennek ellenére egy teljesen szuper állagú, megfelelően száraz nyers tésztát kaptam. És másnapra a tészta beszívta a lekvárt, amitől szupi puha lett az egész süti, tehát nyerő volt mindenkinél.

Edzés tekintetében minden a szokásos. Igyekszem nyomatni a Zóna dupla adagját, de van, amikor iszonyú kihívást jelent. Sokszor erőt kell gyűjtenem előre, hogy végig tudjam csinálni. Aztán ha már a Live-n túlesek, akkor az új tavaszi Burn-Body-t már csak azért is végigcsinálom. A múltkor viszont igen sok lett volna egybe, úgyhogy kihagytam egy Touches elnevezésű 20 perces kardió szekciót, amit még halogatok, mivel egyszerre két ilyen koncepciójú edzést nem tudok végigcsinálni. Úgyhogy tegnap is ki akartam végezni, de lehetetlen volt, ma is terveztem, de valószínűleg majd holnap, a szabad szerdán csinálom meg, mert akkor el tudom osztani kétfelé, és délután is tudok tornászni, meg este is.

Legközelebb melegszendvics-receptet hozok, aztán egy olasz ebédötlettel jelentkezem, és még közben amit elkészítenék, azt is hozom. Csütörtökön jövök valószínűleg, addig is kitartást a hétre!

Szólj hozzá