2017. feb 23.

Mekis almáspite házilag

írta: FitRea
Mekis almáspite házilag

Kedves Olvasóim!

almas.jpgNem terveztem különösebben semmi sütést a hétre, de így is jutott minden napra valami. Kedden ugye megsütöttem a pizzát, aztán tegnap nagyon lelkesen nekiálltam megint készíteni valamit. Szafi oldalán találtam egy Mekis almáspite receptet, és már régóta nézegettem, hogy dejó lehet, így nekiálltam, azzal a különbséggel, hogy nekem nincs otthon lángoshoz való lisztem, így a szokásos édes alaprecepttel és nyújtható liszttel dolgoztam, és nem olajban sütöttem ki, hanem tepsin a sütőben. De a töltelék megegyezett a honlapon írtakkal. Nagyon finom lett, csak kevés, így ma megint süthetek egy adagot, mert éhenkórász családom van, és mindig fujjognak a kajáimnak, aztán meg megesznek mindent, még ha magamnak is csinálnám… Így aztán a hozzávalókból tegnap 4 darab rúd lett, és egy-egy jutott, szóval a mai reggelim egy darab ilyen volt, és már nagyon éhes vagyok, mert kettőt akartam enni, de ugye megették előlem. Utólag tudtam meg azt is, hogy tegnapelőtt este apukám kereste a pizza maradékát, hogy megegye, pedig egyrészt nem hagytam neki, másrészt meg nem is kért. Este közölte, hogy ha van sülthús, akkor neki nehogy pizzát süssek. Hát tessék… Aztán meg persze mindent megkritizál.. Ki érti ezt?

Na a lényeg az, hogy ma megint sütök egy adag pitét, aztán meg 4 darab bugyrot is, amibe diótello-t teszek, mert anyukámnak meg most épp az pattant meg, hogy olyat akar enni. Ja és ráadásul holnaptól szabin vagyok, tehát ebédet is kell gyártani, amit szintén ma fogok megcsinálni. Fitness túrógombóc lesz, majd hozom annak is a receptjét, de most mutatom az almás rudamat.

11,5 dkg édes paleo nyújtható lisztkeverék
25 g kókuszzsír (melegen)
130 g tej (langyosan)

Összegyúrjuk, pihentetjük egy kicsit, és kinyújtjuk. Téglalapra nyújtottam, 4 részre vágtam, és erre tettem a tölteléket, ami a következő:

1 nagy almát meghámoztam, apró kockákra vágtam, és egy evőkanál eritrittel+ egy tk. fahéjjal pár percig pároltam. Közben kikevertem 3 evőkanál vízzel kb. két teáskanál vaníliás pudingport, majd az almához öntöttem. Teljesen jól besűrítette, nem lett folyós.

Összecsavartam a kis négyzeteket, a tetejét és a két végét vizes kézzel összenyomkodtam, hogy ne nyíljon szét, és 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Nagyon finom lett, csak iszonyatosan kevés. :D

Holnap nem jövök, mivel Fábry-előadásra, felvételre megyek este, és egész nap utazok miatta, meg egyéb intéznivalóim is vannak, de hétfőn hozom az újabb recepteket.

Jó hétvégét kívánok nektek!

Szólj hozzá