2017. feb 06.

Cukormentes, chia magos eperlekvár - és egy blogajánló

írta: FitRea
Cukormentes, chia magos eperlekvár - és egy blogajánló

Kedves Olvasóim!

Nagyon csúnya napra ébredtünk, rosszul aludtam, a gyomorfájásom ugyan elmúlt, de álmomban nem szólt az ébresztőm, elaludtam, és elkéstem munkából, emiatt aztán nem tudtam magam rendesen kipihenni, és hamar reggel lett. Meg miért is ne, ma esik az eső, amit még jobban utálok, mint a havat és a hideget.

Na mindegy, megérkeztem munkába, megreggeliztem, mert az elmaradhatatlan. A reggelim pizzás abonett volt kenhető cottage cheese-zel, és egy bögre nescaféval. Az ebédem Czanik Balázs ajánlásával juhtúróval töltött csirkemell lesz rántva, párolt zöldségekkel, uzsonnára hoztam egy narancsot, a vacsim pedig valamilyen zöldség lesz hússal. Holnapra aztán arra gondoltam, veszek reggelire kakaót, meg esetleg egy joghurtot, de aztán rájöttem, hogy az eperlekvárhoz nem biztos, hogy jó lesz a kakaó, úgyhogy inkább tea lesz mellé, és 3 szelet abonett. Az ebédem saláta, vacsim is saláta. Illetve megint találtam egy kekszreceptet, amit ki szeretnék próbálni, hát őszintén remélem, hogy nem olyan lesz, mint a múltkori.

Szeretnék nektek ajánlani egy oldalt is, senki nem kért rá, hogy reklámozzam, de megtetszett az oldal, úgyhogy bátran ajánlom nektek, sok jó receptet találtok fent. Ez a legújabb kedvenc oldalam, a linkek között is megtalálható lesz. Kattintsatok IDE, ha megnéznétek!

20170203_213609-01.jpegÉs most hozom a lekvárreceptemet.

  • Egy csomag fagyasztott eper
  • Édesítő (ízlés szerint)
  • 2-3 evőkanál chia mag

A fagyott epret beletettem egy kislábasba, forraltam, míg át nem forrósodott minden eper kívül-belül, majd krumplitörővel áttörtem, hozzáadtam az eritritet, tovább forraltam, és még beletettem 2 evőkanál chia magot, ami bezselésítette. A krumplinyomó sajnos túl nagy lyukú, ezért nem törte át eléggé az epret, és sok darab maradt benne, ezért én azt javaslom, hogy turmixoljátok le, én is így fogok tenni legközelebb. Ez a hozzávaló-mennyiség kb. 2 kisüveg lekvárt eredményezett, persze többől is lehet készíteni, de télen epret venni, nem igazán költségkímélő, így most csak a nagymamák által lefagyasztott tavalyi eper mennyisége volt a kézenfekvő. Legközelebb lehet, hogy útifűmaghéjjal is kipróbálom. Meg málnát szeretnék sokat csinálni, mert ültettem málnatöveket az ősszel. Remélem kihajtanak és nyárra lesz sok-sok málnám.

Holnap is jelentkezem, hozok nektek egy finom és kiadós ebédötletet, amit a facebookon találtam még január elején, és szombaton elkészítettem.

Szép, kevésbé esős hetet kívánok!

Szólj hozzá