2017. jan 29.

TÖKéletes hétvége - tökös-sajtos túrólepény

írta: FitRea
TÖKéletes hétvége - tökös-sajtos túrólepény

Kedves Olvasóim!

Letelt egy aktív, de rövidnek tűnő hétvége. Nem tétlenkedtem, minden nap készítettem valamit, ami a diétás étrendembe megfelelt. Persze volt csokievés, meg miegymás, de a főbb étkezéseknél próbáltam figyelni arra, hogy illeszkedjen az egészséges, diétás menübe. Így aztán pénteken elkészítettem a Szafi sós nyújtható lisztkeverékből a csigákat, sajtkrémes-baconos-hagymás verzióban, ami a kishúgom kedvence lett, mióta először ilyet sütöttem. Szombaton délre sütőtökös-túrós-sajtos lepényt készítettem, ma pedig desszertet sütöttem, hogy délután legyen miből nassolni. Ez pedig szénhidrátcsökkentett-cukormentes brownie lett. Mindegyik receptjét idekészítettem magam mellé, de egyesével szeretném megosztani, úgyhogy ma a tökös lepény a soros. Szuper jó (vagy mondhatnám azt is, hogy TÖKjó) képeket készítettem a hétvégi kajákról, ugyanis az öcsém kiképzett arra, hogyan lehet jó fotókat lőni egy-egy ételről. Igyekszem tanulni ezt a fajta művészetet, de tesóm jóváhagyta a kész munkákat, így azokból osztok most meg veletek is. A reggelik zabkása, illetve sima abonett voltak a hétvégén, vacsira pénteken salátát ettem, almás-hagymás sajtos joghurtos verzióban, szombaton natúr joghurtot gránátalmával és banánnal, ma pedig az ebédem egy szelet rántott sajt volt, sült joghurtos-sajtos kelbimbóval, és ez utóbbiból a maradékot megettem vacsorára.

Edzés csak ma volt, mert a pénteki általában elcsúszik vasárnapra, de most mindenképp pótoltam, és miközben szenvedtem a has-kar egypercesekkel, és beszélgettem a laptopról beszélő Enikővel… arra jutottam, hogy a legkevesebbet a pocimból fogytam, ami nem bánnám ha eltűnne. Főleg az úszógumi, ami megragadt. Mert ugyan fogyott belőle, de még megvan. Szóval arra a következtetésre jutottam, hogy most 4 hét letelt a 12 hetes tervből, így egy kicsit megkeményítem a dolgokat, és mostantól legalább minden második nap beteszem Enikő youtube-s kisvideóját, melynek címe Úszógumi nélkül. A maradék 2 napra pedig egy kis belsőcomb-edzést gondoltam, mivel ez a két terület a legkritikusabb rajtam. Mióta elkezdtem január elején ezt az életmódot, azóta tudatosan élek. Próbálom tudatosan elhatározni, hogy mit eszek, hogy mit csinálok, és tudatosan be is tartom. Hiszitek vagy sem, nagyon nehéz. Nehéz azt mondani az édességre, hogy köszönöm nem kérek, nehéz meggyőzni a család tagjait, hogy nem szeretnék enni, nehéz megállni, hogy sós cuccokat, pékárut nassoljak, és nehéz az is, hogy esténként ne melegszendvicset vagy valami hasonlót egyek, mint ahogyan azt tettem 20 éven keresztül. Ebben nőttem fel, és nagyon nehéz átállni egy teljesen más életmódra. De próbálkozom. És –nem tudom, hogy meséltem-e már, de – a sport szinte soha nem volt az életem része. Utáltam a testnevelésórákat, bár 14 éves koromig nagyon vékony voltam, aztán középiskolában felmentett voltam egészségügyi okok miatt. 12 évesen beálltam ugyan karatézni, és 2 évig nyomtam, de a betegség félbeszakította a karrieremet, és abbahagytam. Nem volt annyi akaraterőm, hogy utána visszamenjek, és folytassam. Aztán jött az egyetem, ahol heti egy társastánc volt a mozgás, és ennyi. Úgyhogy komoly erőfeszítésekbe került, hogy nekiálljak magamtól tornázni, de mióta rátaláltam Enikőre, azóta igyekszem. Vannak mélypontok, demár másodszor álltam fel onnan, és most szilárd az elhatározás, hogy megcsinálom, csinálom nyárig, és igenis lesz egy szép, formás, szálkás bikinibody-m. És megtartom, sokáig.  Úgyhogy fejben kell eldönteni, hogy mit szeretnénk, és mikor próbálod magad meggyőzni, hogy most épp nincs kedved edzeni, akkor gondolj bele abba, hogy milyen jó lesz, amikor túlleszel rajta, amikor mindenki dicsér, hogy milyen jó az alakod. Csak gondolj bele a pozitív visszajelzésekbe, és határozz, hogy IGENIS MEG TUDOD CSINÁLNI. Mert 20 perc torna nem a világ vége, és még senki nem halt bele.

Most pedig a tökös lepény receptje:

tokoslepeny.pngHozzávalók (kb. 20 darabhoz):

40 dkg sütőtök (max. 1,5 cm-es kockákra aprítva)
fél fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 dl víz
Só, bors
4 dkg kókuszolaj
50 dkg túró (ha lehet, zsírszegény)
20 dkg reszelt sajt (light)
10 dkg zabpehely
5 tojás (közepes méretű)

A kókuszzsíron megfonnyasztottam az apróra vágott hagymákat, hozzáadtam a kockázott tököt, és kb. 1 dl vízben pároltam 10-15 percig, sózva, borsozva. A lényeg, hogy a leve eltűnjön és a tök teljesen felpuhuljon, hogy szétmenjen, ahogy összekevered a többi anyaggal. A túrót, tojást, sajtot és zabpelyhet előzőleg összekevertem, majd hozzáadtam a tököt is. Egy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe kis lepényeket formáztam, és 200 fokon, légkeverésen sütöttem egyszerre két tepsivel 20 percig, majd megfordítottam a lepényeket, és még 10 percre visszatettem őket. Melegen, és hidegen is fogyasztható, az egész családnak ízlett, tuti recept, ha már unod a húst és a sárgarépát. :)

Az eredeti receptet megtaláljátok a www.dietakesalmok.blog.hu oldalon.

Jó étvágyat hozzá, holnap hozom a brownie receptjét is.

Szólj hozzá